MÜRDÜM ERİKLİ TART

Author: LUGAS // Category:




Yazdan kalma bir lezzetle herkese merhaba demek istedim.Hani insan bazen bazı meyveleri çok alır ve yesede bitmez tükenmez.İşte benimde mürdüm eriklerim aynen öle. Bir kaç hafta süründüler meyve sepetimde..Bende hem komposto yaptım hem de tart.En çokta tartını sevdik.Nefis oldu .Ertesi güne bir dilim bile kalmadı:)..Kardeşime akşam çayına giderken götürdüm.Orda afiyetle yedik.Sizlere de tavsiye ederim..Bu tarif ,tarif ajandamın ilk tariflerinden anneme ait ,sanırım 20 yıllık..Elmalı yapılıyor ,ama dedim ya ben eriklerimi değerlendirmek istedim.Tarifim Çapan kızı mutfakta arkadaşımızın etkinliğine gitsin ,kendisine kolay gelsin diliyorum..İşte tarifi.

MALZEMELER
Tart hamuru için:
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 yumurta
1 adet kabartma tozu
1 su bardağı şeker
Aldığı kadar un
Üstü için:
10 tane kadar mürdüm eriği veya istediğiniz meyve
1 çay bardağı şeker
ceviz veya fındık
ayrıca üzerine serpmek için pudra şekeri.






YAPILIŞI

Hamur malzemeleri bir kapta kulak memesi yumuşaklığında yoğurulur.Hamur dinlenirken ,mürdüm erikleri yıkanıp ortadan ikiye ayrılır.Çekirdekleri çıkartılır.Küçük bir tencereye alınır.Üzerine şeker ilave edlir.Şekerler eriyip 5 dk kaynayana kadar pişirlir.Tart hamurundan bir yumruk ayrılır.Geriye kalan kısım küçük bir tepsiye yada kelepçeli kalıba yağlı kağıt serilerek yada altı yağlanarak elimizle bastırarak hamur yerleştirilir.Üzerine erikler konulur ve bolca fındık kırıkları serpiştirilir.Ayırdığımız hamuru elimizle uzunca şeritler yaparak eriklerin üzerine istediğiniz gibi yerleştirilir.Farklı şekillerde de deneyebilirisniz..Hamuru açıp şekilli kalıplar kullanabilirisniz yada ayırdığımız hamuru buzdolabında soğutup rendeleyebilirisniz.Bu işlemi tamamladıktan sonra fırınımızda üzeri kızara kadar pişiriyoruz.Soğuduktan sonra üzerine çay süzgeçimizden pudra şekerini eleyip afiyetle yiyoruz.

Sevgilerimle


0 Responses to "MÜRDÜM ERİKLİ TART"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...