MISIR EKMEĞİ -DEREOTLU ZEYTİNLİ-

Author: LUGAS // Category:

Canım kaç gündür balık istiyordu. Evde yapmaya üşendiğimden bir balıkçıya gitsem diye düşünürken, canım çağrışımsal olarak mısır ekmeği de istedi. (Evet çağrışımsal düşünceye yeni bir boyut getirdim farkındayım :) ) Balıkçılarda hemen getirirler ya mısır ekmeği. Bayılırım. Balıkla ve salatayla çok iyi gider. Fırsat bulup balık yemeye gidemedim bari mısır ekmeği yapmayı deneyeyim dedim. Tarif annemin bir arkadaşına ait. Bu arada balıkçılardakileri hiç aratmadı söyleyeyim. Çok da kolay. Ben dereotlu, zeytinli yaptım. Ay çekirdeği ve keten tohumu da çok yakışıyormuş.


Malzemeler:
1 su bardağı elenmiş un
1/2 su bardağı zeytinyağ
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı (fırınlanmış) mısır unu (azar azar ilave edin)
1
yumurta akı
1 paket kabartma tozu
Tuz
1/3 demet dereotu
10-12 adet siyah zeytin

Üzeri için:
1 yumurta sarısı



Dereotu ve zeytinler hariç tüm malzemeyi mikser ile iyice çırpın. Kek hamuru kıvamında bir hamur elde edin. Zeytin ve dereotunu ekleyip karıştırın. Hamuru, yağladığınız yuvarlak fırın tepsisine yayın. (Çok geniş bir tepsi olmasın) Üzerine yumurta sarısı sürün. 160 derece fırında 45dk. kadar (kürdan batırdığınızda yapışmayacak) pişirin.

0 Responses to "MISIR EKMEĞİ -DEREOTLU ZEYTİNLİ-"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...