Mahlepli ve Susamlı Tuzlu Kurabiye

Author: LUGAS // Category:
Güzel, sağlık dolu ve bereketli bir hafta geçirmeniz temennisiyle herkezi selamlıyorum arkadaşlar :) Tarifimi Nur arkadaşımın P.D.Ç.S.46 etkinliğine yolluyorum ve kolaylıklar diliyorum..

Şimdiye kadar en çok yediğim kurabiye mahlepli susamlı bu tarif sanırım..öylesi ağızda dağılan ve kıtır oldu ki ; yemek gurmesi saydığımız büyük insan(kişilik olarak) Hakan abim " bu hayatımda yediğim en güzel tuzlu kurabiye, pastanelerde satılanlardan bile güzel olmuş .." dedi... Siz Hakan Ç. de kimmiş demeyin ve bu şahsiyeti önemseyin derim :) aksi helde kendisi Antepli olup ciddi bi damak tadına sahiptir...

ve sevgili eşinin (Sultan Hanım) daveti üzerine giderken bende bu kurabiyeleri ve yine bir gün önceden kalan ama lezzetinden hiç ödün vermeyen muhallebili kadayıfımıda aldım gittim.Bir sonraki paylaşımım bu ziyarette çektiğim resimler ve aldığım tarifler olacak inşallah.

" bu arada sizin haftasonunuz nasıl geçti bilmiyorum ama benimki muhteşem geçti,hamdolsun :) hele dünki pazar kahvaltısının resimlerini bi ara paylaşacağım..."


Sözün özü ve tarifim,


Malz.


  • Yarım paket margarin

  • 1 çay barç sıvıyağ

  • 2 yumurta (birinin sarısı dışına sürülecek)

  • 4 yemek kaşığı yoğurt

  • 3 çorba kaşığı pudra şekeri

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • Aldığı kadar un( ben 10 yemek kaşığı koydum)

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 tatlı kaşığı mahlep

  • üzerine susam

Yapılışı



  1. Tüm malzemeyi (1 yumurtanın sarısını ayırıp) kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyorum

  2. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elimde uzun çubuk şeklini verip sonra ortasından kıvırıyorum(resimdeki gibi..)

  3. Yağlı kağıt serdiğim tepsime 190C fırında üzerlerine yumurta sarısı ve susamları ekleyip, kızarana kadar pişiriyorum

Not: Mahlep yoksa tarifi unutun...işin sırrı malhepte :))


Selamlar...





0 Responses to "Mahlepli ve Susamlı Tuzlu Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...