Limon Soslu Somon Şiş

Author: LUGAS // Category:


Şu anda bu somon ve sebze kardeşler eşim ve benim midemizde (: enerji olarak bize geri dönecekler...Ama biraz fazla mı yedim ne?


Salı ve Çarşamba günleri bizim evin balık günü. Fakat, dün Yenilevent semt pazarına gidemedim. İmdada evime çok yakın olan Carrefour'un balık reyonu yetişti. Somon ve hamsi aldım. Bu arada somonun besin değerlerini de buradan görebilirsiniz. Hafif tarif sitesine bu bilgi için teşekkür ediyorum.


Malzemeler:

2 adet dilim somon (500 gr)
Çöp şiş "suda bekletilecek ki ızgara sırasında yanmasın, ben beklettim ama yine de yandılar ): "
1-2 adet patates (buharda haşlanmış)
2-3 çiçek brokoli (buharda haşlanmış)
10 adet cherry domates

Limon Sos:

1 tatlı kaşığı un
1 adet limonun suyu
Yarım çay bardağından az su
Tuz
Karabiber (çok az)

-Önce un ve su küçük sos tenceresinde (yoksa cezve de olabilir) kaynatılıyor. Küçük bir çırpma teliyle karıştırın ki topaklanmasın. Sonra limon suyu ve çeşniler ekleniyor.



Hazırlanışı:

Somonları küp küp doğrayıp çöp şişe diziyoruz. Izgarada pişiriyoruz. Balıklar çok çabuk pişiyor. Sürekli kontrol gerekiyor. Yağ ve tuz eklemeye gerek yok. Somon yağlı bir balık. Limon sosuna konulan tuz yeterli oluyor. Pişen balıkları çöp şişten çıkarıp servis tabağına alıyoruz, üzerine sosu gezdiriyoruz. Bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmemiştim. Harika oldu. Bunu misafirlerime yaparım artık. Sos ve çöp şiş balık tamamen doğaçlama olarak yaptığım denemelerim. Tarif bana ait. Afiyet olsun.

0 Responses to "Limon Soslu Somon Şiş"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...