Kuruüzümlü Çörek

Author: LUGAS // Category:


Sabah kahvaltısı için simit yapayım diyordum. Simit tarifini boşnak gelini bloğundan aldığımı daha evvel belirtmiştim. Aklıma birden hafif tarif sitesinde gördüğüm İsveç çörek katlama stili geldi. Paskalya çöreği için tarif aramadan kendimce simit tarifine eklemelerle uydurma bir çörek yapayım dedim. Tadı çok hoş oldu. Ben tarifi yazayım da aklımda kalsın :) Yukarıda görülen çörekten 2 adet çıkıyor. Yaklaşık 40 cm uzunluğunda oluyor.

Malzemeler:

2.5 su bardağı un
1 su bardağı süt (ılık)
10 gr dr.oetker kuru maya
4 çorba kaşığı kuru üzüm
4 çorba kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz (silme)
Üzeri için sulandırılmış pekmez

Hazırlanışı:

Tüm malzemeyi karıştırıp hamur oluşturuyoruz. Hamuru iki eşit parçaya bölüyoruz. Açtığımız hamurun sağ ve sol yanlarına verev kesikler atıyoruz. Saç örer gibi katlıyoruz. Üzerine sulandırılmış pekmez sürüyoruz (yumurta sarısı daha hoş durur ama ben yumurta kırmaya üşendim :)) 200 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.

0 Responses to "Kuruüzümlü Çörek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...