KAKAOLU MUFFİN

Author: LUGAS // Category:
Rejimde olduğumdan mıdır, çikolata hastalığından mıdır bilmiyorum ama bu aralar çikolatalı tatlılar hiç aklımdan çıkmıyor. Gözümü kapatıyorum gözümün önünde uçuşuyorlar. Aklımda kalacağına gözümün önünde dursunlar dedim ve Evcinin devamlı yaptığım muffinini yaptım. İçindeki kakao yetmedi içine ve üstüne çikolata ekledim. Diyeti bozdum mu HAYIR, bir tane bile yemedim. Gözümün önünde durmaları yetiyormuş meğerse. Neyse yiyenlerin fikirleri hafif (bir kek için şekeri oldukça düşük), aradaki çikolatalarla ayrı bir lezzet katıyormuş. Ben onların yalancısıyım. Siz de bir deneyin derim.

Malzemeler:

2 su bardağı
un
2 çay kaşığı
kabartma tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı vanilya
1/2 çay kaşığı
tuz
1/2 su bardağı şeker
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 yumurta
250 ml
süt (oda sıcaklığında)
1/3 su bardağı
sıvı yağ
1/2 su bardağı parçalanmış
bitter çikolata ( veya damla çikolata)
Üzeri için
Damla çikolata

Fırını 200 derecede ısıtmaya başlay
ın. Muffin kalıbınızı hazırlayın. Derin bir kapta tuz, un, karbonat, kabartma tozu, vanilin ve kakaoyu eleyin. (şeker hariç tüm kurular) Başka bir kapta yumurta ve şekeri tel çırpıcı yaklaşık 2 dakika çırpın. Süt ve yağıda ilave edin ve karıştırın.
Sıvı karışımı yavaş yavaş kuru karışıma ekleyin. Bir spatulayla çok karıştırmadan sadece içinde topak kalmayana kadar karıştırın. İçine çikolata parçalarınıda ilave edin.
Muffin kalıplarının 2/3 ünü dolduracak şekilde paylaştırın. Üzerlerine damla çikolata serpiştirin. Önceden ısıttığınız fırında 20-25 dakika kürdan testini geçene kadar pişirin.

Afiyet olsun.

0 Responses to "KAKAOLU MUFFİN"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...