ISPANAKLI KİŞ

Author: LUGAS // Category:

Biliyorsunuz bir kaç gün önce ayya çhat bayanlar kahvesi açıldı..
İlk günlerde ne olduğunu çözemedim ama, sonraları baktım tanıdık isimler var. Bende katılayım dedim..Ayol takıldım takılmasınada bir türlü çıkamadım..Alışkanlık yaptı :)İyimi kötümü hala anlıyamadım:)..Sizlerde merak ediyorsanız .Bence bi uğrayın ..Ev sahibeleri sizi çay yada kahveyle karşılıyor..İkramlarından tatmak isterseniz buyrun tıklayın..

Gördüğünüz ıspanaklı kiş Ramazandan kalma bir lezzet..Ispanaklı tariflere bir yenisini daha eklemiş oluyorum..Her türlüsünü bayılarak yiyoruz ..Ailecek çok seviyoruz..Buda nefis bir tat oldu. Tavsiye edebilirim.Bu tarif çok severek takip ettiğim sevgili Pastacı Burcuya ait..O küçük muffin kalıplarında pişirmişti .Bende tart kalıbında denedim.Böylede çok şık oldu..
Geçelim tarife..

MALZEMELER
250 gr un
150 gr tereyağı
1 yumurta sarısı
1çay kaşığı tuz
60 gr su

İç harcı için;

2 yumurta sarısı( Ben bütün 1 yumurta kullandım..)
300 gr ıspanak
150 gr lor peyniri
1 küçük paket krema 250 gr
Tuz, karabiber.


Hamurumuz için unu genişce bir yoğurma kabına koyalım. Ortasını havuz gibi açıp ufalanmış tereyağını ve tuzu ekleyelim. Yavaş yavaş yağ ile unu birbirine yedirerek hamurumuzu oluşturmaya başlayalım. Yumurtayı ilave edelim. ve yoğurmaya devam edelim. En son suyu ekleyip çok vıcık vıcık yapmadan hamuru hemen toparlayıp streç film ile saralım ve yarım saat buzdolabında dinlendirelim.Hamurumuz buzdolabında dinlenirken biz iç harcımızı hazırlayalım. Ispanaklarımızı kaynar suya batırıp çıkaralım. Haşlanmış ıspanaklarımıza tüm malzemeyi ekleyip iyice yedirerek karıştıralım.Hamurumuz buzdolabında bekledikten sonra temiz bir tezgaha un eleyelim ve hamurumuzu unun üzerine koyalım. Oklava yardımıyla hamuru yarım parmak kalınlığında açalım.Elimizle düzelterek yağlanmış kalıbımıza yerleştirelim. Ve üstüne iç harcımızı yayalım.Kalan hamurdan küçük kurabiye kalıbımızla şekiller yapıp üzerine koyalım.tabi isteğe bağlı hamur kalmadıysa yapmayalım:) Önceden ısıtılmış 170 derece fırında en az 20 dakika pişirelim. Piştikten sonra fırın telinde kişimizi soğutalım.Kalıbımızdan çıkartıp , pizza dilimleri şeklinde kesip afiyetle yiyelim...

Sevgilerimle.

0 Responses to "ISPANAKLI KİŞ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...