ELMALI KEK

Author: LUGAS // Category:
ELMALI KEK


Etkinleğe yetiştimmi bilmiyorum ama ben o niyete girdim bi kere.Nasıl unuttum Güldence hobinin davetini, ben de hatırlamıyorum. Tamamen aklımdan çıkmış .Ama ayın 10 na yazıyordu, etkinlik tarihi, sanıyorum ucu başına yatişmiş bulunuyorum:)).. Yetişsemde yetişmesemde kendisine kolaylıklar diliyorum:)

Sizlere geçen sene eski bloğumda verdiğim bir tarifi tekrar vermek istiyorum. Ben bu keki sürekli bıkmadan yapıyorum.. Lezzetiyle her seferinde yiyenlerin beyenisini kazanıyor.Yapımıylada çok pratik ..Bende bu nedenle çok seviyorum.. Biraz farklılıklar katarak denemeniz mümkün, ama cidden tavsiye ediyorum deneyin..Hazır pastane keklerini aratmıyor...


MALZEMELER
4 yumurta
4 çay bardağı şeker
1su bardağı sıvıyağı
4çay bardağı nişasta
4çay bardağı un
1tane kabartma tozu
1çay kaşığı karbonat
4adet elma
1tatlı kaşığı tarçın

İsteğe bağlı damla çikolata yada üzümde çok yakışıyor ,kekin içine..

YAPILIŞI
Elmalar yuvarlak şekilde yada ay şeklinde, dilimlenir ve üzerine tarçın dökülüp karıştırılır ,
30 santim boyutlarında yağlanmış yuvarlak tepsiye dizilir, sık,sık açık yer kalmayacak şekilde ,sonra sırasıyla malzemeler mikserlenir , elmaların üzerine karışım dökülür , orta dereceli fırında pişirilir, fırından çıktıktan sonra soğuması beklenir,
daha sonra servis tabağına ters çevrilir,
üzeri ya pudra şekeri yada hindistan ceviziyle süslenir ..
Afiyet olsun.......

0 Responses to "ELMALI KEK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...