ISPANAKLI ARNAVUT BÖREĞİ

Author: LUGAS // Category:

Bu ayki etkinlik sırası sevgili adaşım leziz Özlem de..Kendisine kolaylıklar diliyorum ve nefis arnavut böreği tarifimlede etkinliğe katılmak istiorum:)
Şükür nişanı atlattık.Darısı sözlülerin ve bekarların başına...Bir koşturmaca bir yoğunluk geldi geçti ,umuyorum:).. Şöle tariflerime bir baktımda, hep tatlı ,hep pasta, bende istedimki adına yakışır bir börek yapayım..Blogları gezerken insanın canı neler neler çekiyor ,işte yine böle bir zamanda ,canım misssimin sayfasında gezerken, arnavut böreği gördüm..Aman
Allahım..Beynimde şimşekler çaktı:)) Hemen yapmalıydım ,yapmam için bir engelde yoktu, o gün yapmaya koyuldum. Fakat yaptığım börek arnavut bir arkadaşımdan aldığım tarif ..Orjınal hasmı has yağlı arnavut böreği..Heee, aman ben böle yağlı mağlı hamur işi yiyemem ,diyorsanız, buyrun misssciğimin sayfasına yönlendiriyorum sizi tıklayın yağsız arnavut böreğine ulaşın
Orjınal yağlı arnavut böreği hasından:)))
Malzemeler
1 kilo kadar un
yarım litre kadar su
ve tuz
İçi için ;
750 gr.ıspanak
1 tane soğan
4- 5 kaşık kadar yoğurt
(Ben 200 grlık çiğ krema kullandım)..
1 yumurta
tuz ve karabiber..
Arasına sürmek için 1 paket margarin 3 kaşık sıvı yağ..
YAPILIŞI
Öncelikli hamur malzemeleri yoğrulur. Yumuşak bir hamur elde edilir.İyice yoğurulup hamur özleştirilir...Yarım saat hamurun üzeri temiz bir bezle örtülüp,dinlendirilir..Bu arada iç malzeme hazırlanır..Ispanaklar yıkanıp ,süzülüp doğranır .Soğanlar kıyılır...Tuz ve karabiber, arzuya göre katılır .Krema yada yoğurt karıştırılır..İçine birde yumurta kırılır..İç malzememiz hazır hale gelir...


Dinlenen hamurlar 25 adet peziye bölünür.. Yağımız bir tavada eritilir..Tepsimizin altı yağlanır..Soframıza un serpilip, peziler merdane yardımıyla tabak büyüklüğünde açılır..Sonra tek,tek yufkalara 2 şer kaşık yağımızdan alınıp fırça yardımıyla yayılır..böreğimizin alt yufkası 13 adet üst üste koyup tamamlanır... Tepsimizin içinde elimizle kenarlarından çekiştirilerek tepsi büyüklüğünde açılır...İçine hazırlanan harc dökülür.. Üst katıda kalan hamurlarla aynı işlem tamamlanır..Hamurun kenarları birbirine yapıştırılır.Üzerinede kalan yağ bolca sürülür..Kızgın fırında yavaş yavaş pişirilir...Sonra afiyetle yenilir..:))

TÜKETİCİNİN NOTU:Harika bir börekti..Benim gibi ıspanak aşığı olan kişilere şiddetle tavsiye edilir..Yapımı göründüğü kadarda zor değil.. Oklavayla açılan yufkadan daha basit..İnanın ıspanağı yada herhangi iç malzemeyi hazır ettikten sonra yarım saatlik işi var.İnşallah sizlere yapılışını güzel anlatabilmişimdir ,eğer anlamadığınız bir yer olursa veya düzeltmemi istediğiniz bir yer olursa yorumlarınızı bekliyorum.. Denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin....
Hoşçakalın....

0 Responses to "ISPANAKLI ARNAVUT BÖREĞİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...