Brokoli Çorbası

Author: LUGAS // Category:


Herkese iyi ve hayırlı bir hafta dilekleriyle selamlıyorum...
Geçen sene uydurduğum bu tarif bizim evin 1 numaralı çorbasıdır, düşünün etsiz yemekleri atıştırmalık gibi gören eşim bile brokoli çorbam için her içişinde " sürekli dolapta olsun,hatta yanına yemek yapma bundan kaselerce içebilirim..."diyor...


Üstelik evde çocuğunuz için besin değeri oldukça yüksek bir çorba...


Başka söze ne gerek, geçiyorum tarifime...


Malzemeler:


  • 1,5 litre su

  • 1 çay bar. pirinç

  • 1 tavuk bulyon (kullanmamaya çalışıyorum ama bu çorbaya inanılmaz lezzet katıyor)

  • 1 yumurta

  • 3 yem. kaşığı yoğurt

  • 1,5 yem.kaşığı un

  • 4 kök brokoli

  • tuz

Yapılışı:



  • Brokolileri sirkeli suda iyice yıkadıktan sonra az su koyduğum tencerede haşlayıp,blendırda iyice püre haline getiriyorum.

  • Diğer tencereme su ve yıkadığım pirinçleri alıp haşlıyorum,bulyonuda içine atıyorum

  • Kaseye un,yumurta ve yoğrudu alıp iyice çırpıyorum

  • Pirinçler haşlanınca suyundan,(un,yum.un olan) kaseme alıp karıştırarak tencereye döküp çırpma telile hızla karıştırıyorum

  • Püre halindeki brokolileri tencereye ekliyorum

  • Son olarak tavada erittiğim kızgın tereyağını üzerine döküyorum...

Mis gibi çorbamız hazır...


Afiyetler olsun...

Not: bazı arkadaşlarımın bloglarına yorum bırakamıyorum hata veriyor nedenini açıklayabilecek arkadaşlardan yardım istiyorum,şimdiden teşekkürler...



0 Responses to "Brokoli Çorbası"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...