BERLINER

Author: LUGAS // Category:
Berliner lar almanyada cok iyi bilinen bir lezzet.Bu tatli kisin taze taze satilirken,yazin da bulmak münkün tabi.Okulda ögrendikten sonra bir kac sefer yapmisligim var.Ama sonra düsündüm,disarda almak varken ne diye yorayim kendimi diye o zamandan beri evde yapmam.Ama tabiki Berliner her yerde bulunmadigi icin bu güzel tarifi paylasip,bu lezzeti bilmeyenlere tanitmak istedim.Bu resimdeki Berliner lalari ben yapmadim,ama ben yedim :)))Yapinca pisman olmayacaginiz bir lezzet.
MALZEMELER
  • 500 gr. un
  • ceyrek cay kasigindan daha az tuz
  • 50 gr. maya
  • 1/8-1/4 lt. süt
  • 2-3 yumurta sarisi
  • 50 gr. seker
  • 75 gr. yag
  • 1 paket vanilya
  • Ic Harc:
  • kiraz receli (isteyen vanilya veya baska recel kullanabilir)
  • putra sekeri veya seker

HAZIRLANISI

Un elenir ve maya ile karisir ardindan yag ile karismis isinmis süt eklenir tekrar karisir.Kalan diyer malzemelerde eklendikten sonra mikserle 5 dak. cirmilir. Hamur hazirlandiktan sonra sicak bir yerde bekletilir,hamur gözle kabardigi görülecek kadar dinlenmeli. Hamur kabardiktan sonra unlanmis tezgahin üzerinde dekrar el ile biraz yogrulur ve 16 yuvarlak beze sekli verilir.Yalniz dikkat etmek gerekiyor bezelerde yirtik olmamasi gerekiyor.Üzeri unlanir,bezle kapatilir ve tekrar dinlendirilir kabarincaya kadar. Tencerede veya fritözde yag 180 °C de isinir.Kabarmis bezeleri üst kismi asagi gelecek sekilde tencereye veya fritöze konar ve her iki tarafida kizardiktan sonra yag dan alinir.Mutfak kagidinin üzerine konar.Bezeler sicakken sekere veya putra sekerine bulanir.Recel süzgecte süzüldükten sonra krema s1kiciya konar ve bezenin yan tarafindan yani biraz beyaz kalan tarafindan recel icine s1kilir.Soguduktan sonra servis yapilir.

NOT: Biz bunu okulda biraz daha farkli ögrendik,hamur parmak kalinliginda acilir,hamurun bir yarisini su bardaklari ile keser,ortasina recel koyar ve diyer hamurun yarisinin üzerine kapar,üst hamuru ayni sekilde üzerine kapak seklinde keserdik.Iki hamurda uclari iyice yapistirilir ondan sonra tekrar dinlendikten sonra alt kismi üste gelecek sekilde yaga konar.Ama bu türlü yapmak daha riskli oldugu icin ben üsteki gibi yapiyorum hem daha kolay oluyor.

0 Responses to "BERLINER"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...