ZENCEFİLLİ KURABİYE

Author: LUGAS // Category:

Uzun süredir mutfaktaki olan bağımın Nazlı sayesinde bir müddet kopmasıyla birlikte, hafta sonu gelen misafirler için, çok önceden aldığım zencefili nihayet denedim. Her ne kadar eşim ve yeğenim kurabiyeyi beğenmeselerde, süte batırılıp yemesi gayet güzel oluyor.
Önceleri gece yarısı bile üşenmeden mutfağa girerken, bu kurabiyeyi bile yapmak bana ne kadar zor geldi. Bedenimin çok yorulduğunu hissettim. Dinlenmem gerek... Ama nasıl? Şu sıralar Nazlı uyuyunca ev işlerini yapıyor, akşamları ise sadece Nazlı ile ilgileniyorum. Mutfakta birşeyler yaparken dinleniyordum, ama artık yoruluyorum. Elbet herşey yoluna girecek ve ben mutfağa alışacağım.
Malzemeler:
  • 125 gr. margarin ( oda ısısında yumuşamış)
  • 1 çay bardağı şeker
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un

Yapılışı :

  1. Karıştırma kabında margarin, şeker, yoğurt ve yumurtayı karıştırın. Zencefil, kakao, vanilya, kabartma tozu ve unu ekleyip yoğurun. Hamuru merdaneyle çok ince olmayacak şekilde açıp kalıpla keserek, yağlanmış tepsiye dizin.
  2. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında 10-12 dk pişirin.
  3. Afiyet bal şeker olsun.

0 Responses to "ZENCEFİLLİ KURABİYE"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...