KAVALA KURABIYESI

Author: LUGAS // Category:
Tamammmmm deliyim ben biliyorum, soylemenize hic gerek yok :) Dersler dilime vurmus olsa gerek, mutfakta bir kurabiye cilginligi yasaniyor :) Ama mini olculerle yani bir gecelik, hemen 2-3 tane yenecek kadar :) kisi basina tabii :DDD Yesim'ime ziyarete gitmistim ki, Suheyla'cigimdan aldigi tarifle yaptigi, Yunanistan'in meshuuurrr Kavala Kurabiyelerini gordum. 'Ayyyyyyyyyy bende istiyorummmmmm' diye firladim yerimden :) Opsss!!! badem yokkkkkkkk :( olsun pes etmek yok. Sabir dedim, orturdum dersimin basina, malum bugun hem writing, hemde speaking sinavim vardi. Nasil mi gectiiiiiiiiii :D SUPERRRRRRRRRRRR... Dun oldugum Quizden 70 almisim, Speaking'de sorulan iki soruyada yanit verebildim :) Participation (derse katilim) notum:95 :D Odev notum: 90 yani anliyacaginiz bugun kurabiyeyi fazlayi hakettim :D Hemen sapla saman harman edildi, veeeeeeeee iste kurabiyeler :)
MALZEMELER
250 gr tereyagi (oda isisinda)
1 avuc badem (iri parcalara bolunmus)
1 su bardak pudra sekeri
1 paket kabartma tozu
500 gr. kadar un
Pudra sekeri (uzerini suslemek icin)
YAPILISI
Tereyagindan 2 yemek kasigi kadar ayirin ve teflon tavada bademlerle birlikte kavurun. Bademleri biraz kavurduktan sonra, uzerine 3-4 yemek kasigi un ilave edin ve 6-7 dakika kadar kavurun. Ayri bir kapta, oda sicakligindaki tereyagini, budra sekerine yedirin. Kabartma tozu, un ve kavurdugunuz unlu-bademli karisimi ilave edip, yogurun. Unu az az ekleyin, kurabiye hamuru kivamina gelince un eklemeyi birakin. Firin tepsisine yagli kagit serin ve ay seklinde kesilmis kurabiye hamurlarini tepsiye dizin. 180 derece firinda, 20 dakika kadar pisirin. Dikkat edin, kurabiyelerin uzeri kizarmayacak, beyaz kalacak. Firindan cikan kurabiyeler soguduktan sonra uzerlerine pudra sekeri serpistirip, servis yapin.
AFIYET OLSUN

0 Responses to "KAVALA KURABIYESI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...