Yufkam Su Böreği Yufkasından Peynirli Su Böreği

Author: LUGAS // Category:
Evet Yayınlama vakti geldii..Nefis Bir Su Böreğine Ne Dersiniz..Hem Çok Kolay hemde çok Lezzetli..Evdekilerin canı su böreği çekince kendimi mutfakta buldum.Allahtan evde Yu-ka Su Böreği Yufkası vardı.Hemen İşe Koyuldum..Sonuç Harika..(Misafirlerinizi ben yaptım diyerek kendinizle övünebilirsiniz :) )
Malzemeler;
850 gr. Su Böreği Yufkası

İç Harcı İçin;

400 gr.Lor peyniri (Benlor peynirini kullandım.Yağı ve tuzu yerindeydi)

1 demet maydanoz

Yufka aralarını yağlamak için;

Yonca Ayçiçek Yağı Veya Eritilmiş Tereyağıda kullanabilirsiniz.

Haşlama için;

3 litre su
2 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay bardağı sıvıyağ

Soğutmak için ;

3 litre su (Ara Ara değiştirilerek su daha azda konabilir.Ama mutlaka su ısınıp bulandıkça değiştirilmeli)

Hazırlanışı;

-Tepsi yağlanır-40-48 cm çapında tepsi olucak.(Ben teflon tepsi kullandım)
-Tuzlu su ve yağ kaynatılır, Hazır su börek yufkaları haşlanır.Yıtrtılırsa üzülmeyin sorun olmaz yerleştirirken.pişince anlaşılmıyor:) )Önce sıcak suda 10 saniye kadar haşlanır sonra soğuk suya batırılır, sonrasında süzgeç üstünde suyu süzdürülür.
-Su Börek Yufkalarının yarısı araları hafif zeytinyağı yada tereyağı ile yağlanarak kat kat tepsiye yerleştirilir..Peynirli maydanozlu iç harç serilir.Kalan yufkalar yağlanarak kat kat aynı şekilde yerleştirilir.yerleştirilir . En üste düzgün açılmış ve sudan geçirilmiş yufka yayılır.Daha sonra 180 -200 derece fırında üzeri kızarana dek pişirilir.

-Arzu ederseniz tepside ocak üstünde dikkatlice çevirerekde eşit şekilde böreği pişirebilirsiniz.Ama ben fırında pişirdim..
Afiyet Olsun..

0 Responses to "Yufkam Su Böreği Yufkasından Peynirli Su Böreği"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...