Rus Çay Kurabiyesi Ya da Meksika Düğün Kurabiyesi

Author: LUGAS // Category:

Meksika düğün kurabiyelerini uzun zamandır denemek istiyordum. Çeşitli tariflere baktıktan sonra, en nihayet, çok beğendiğim Joy of Baking sitesindeki tarifi uygulamaya karar verdim.

Bu kurabiyelere aynı zamanda Rus çay kurabiyesi dendiğini de yine bu sitedeki tarif vasıtasıyla öğrenmiş oldum.

Joy of Baking sitesinden, henüz blogum yokken, denediğim tüm tariflerden çok memnun kalmıştım. Eğer henüz bilmeyen ziyaretçilerim varsa, mutlaka ziyaret etmelerini tavsiye ederim.

Bu kurabiyeyi de o kadar beğendim ki, ağızda dağılımı ve lezzeti mükemmel. Sanki elinize alırken bile dağılacakmış hissi veriyor.:))

Malzemeler


  • 65 gram fırınlanmış ceviz, fındık karışımı (Ben sadece ceviz kullandım)

  • 227 gram oda sıcaklığında tuzsuz tereyağı

  • 30 gram pudra şekeri

  • 1 paket vanilya (Orjinal tarifte, 2 gr saf vanilya özü diyordu)

  • 280 gram un

  • 1/4 çay kaşığı tuz

  • Üstü için 110 gram elekten geçirilmiş pudra şekeri

Hazırlanışı


Fırınınızı 175 dereceye ısıtın. 2 adet fırın tepsinizi yağlı kağıt ile kaplayarak hazırlayın.


Cevizleri fırınlamak için, fırın tepsilerinizden birinin üzerine, cevizleri yerleştirin ve 8 dk. kadar pişirin. Ben bu aşamayı tost makinası kullanarak geçtim. En düşük konumda 8 dk kadar cevizleri pişirdim. Pişen cevizleri, soğuması için bir kaba alın.


Soğuyan cevizleri, mutfak robotunda 2 yemek kaşığı unla beraber, iyice toz haline gelene kadar çekin. Macun haline gelmemelidir.


Mikser kabınıza tereyağını koyarak, krem haline gelene kadar karıştırın ve şekeri ilave ederek 2 dakika kadar çırpmaya devam edin.


Vanilyayı ekleyin. Kalan unu, tuzu da ilave ederek karıştırın. Ve en son ceviz karışımını ekleyin ve iyice karıştırın.


Üzerini strech film ile kaplayarak, buzdolabında 1 saat kadar bekletin.


Hamurdan 2,5 cm büyüklüğünde parçalar koparın ve 5 cm aralıkla tepsinize dizin. Kurabiyelerin kenarları hafif kahverengi olmaya başlayıncaya kadar, 12-15 dakika arası pişirin.


Pişen kurabiyeleri fırından çıkartın ve 5 dakika kadar soğumaya bırakın.


Kurabiyeler soğurken, başka bir yağlı kağıtla kaplanmış tepsiyi, kurabiyenin üzeri için hazırladığınız pudra şekerinin yarısı ile kaplayın.


Kurabiyeleri, pudra şekerinin üzerine yerleştirin ve kalan pudra şekerinin yarısını, kurabiyelerin üzerine eleyerek dökün.


İyice pudra şekerine bulanması için, kurabiyeleri pudra şekerinde yuvarlayabilirsiniz de..


Afiyet olsun.

0 Responses to "Rus Çay Kurabiyesi Ya da Meksika Düğün Kurabiyesi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...