Peynirli ve Taze Soganli Citir Borek

Author: LUGAS // Category:
Artik birazda tarif vermenin zamani geldi. Insan birseye ara verdikce onun uzerinde iyice tembel oluyor, cani birdaha hic yapmak istemiyor oyle degilmi. Bende tembellige o kadar alistimki. Artik ne yeni bir tarif deniyorum, ne de fotog cekip, yayinliyorum. Zor geliyor hersey. Bir rehavet havasidir surup gidiyor. Yavas yavas birseyler yapmaya basladim. Tembelligi biraktim fotografta cektim. Sira paylasmaya geldi. Bugunlerde yeni telaslarim var. Oglus okula basladi baslamasina, onun dersleri var birlikte yapiyoruz. Henuz okuma yazma bilmiyor. Benim icinde Ingilizce pratik oluyor. Benim universitede Pazartesi aciliyor, bu da yeni bir heyecan. Bu arada oglusun okulla benim universite yan yana. Ve bizim cok rahat edecegimiz birsey oldu ve okullarimizin dibinde ev bulduk :) Yani okula en yakin bina o apartman. Apartmandan cikinca hemen okulun bahcesine giriyorsun. Yani bundan yakin ev okulun bahcesine prefabrik olur ancak :) Tabii tasinmak zor is ama napalim bizim icin iyi olacak. Bu evimi cok ozliyecegim ama olsun. Cok pratik ve bir o kadarda guzel bir borek tarifim var. Gercekten cok lezzetli oluyor. Ben hic tazesoganla borek yapmadim ama Arnavutluk'ta cokca yapilan bir borek bu, tavsiye ederim...
MALZEMELER
Milfoy hamuru
1 demet taze sogan
1/2 kg ispanak
1 demet dereotu
1 Yumurta sarisi
Biraz beyaz peynir
Sivi yag
Tuz

YAPILISI
Ispanaklari temizleyin ve guzelce yikayip, ince ince dograyin. Taze soganlarida yikayip, kucuk kucuk dogradiktan sonra biraz sivi yag ile kavurun, uzerine ispanaklari ekleyin ve renkleri solana kadar kavurun. Daha sonra bu karisimi ocaktan alin ve iyice ilidiktan sonra dereotunu ince ince kiyin, biraz peynir ekleyerek hepsini harmanlayin. Tuzunu ayarlayip, kenara koyun. Milfoy hamurlarini dar uzun sekilde, merdaneyle biraz acin. Icine hazirladiginiz harctan koyup, cok kalin olmayacak sekilde rulo yapin. Yanlarini kapatmayinki goruntusu guzel olsun. Hazirladiginiz borekleri, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin. Uzerlerine yumurta sarisi surup, 200 derece firinda, uzerleri kizarana kadar pisirin. Sicak olarak servis yapin.

AFIYET OLSUN



0 Responses to "Peynirli ve Taze Soganli Citir Borek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...