PEYNIRLI GUL POGACA

Author: LUGAS // Category:
Du bakim evet 1 hafta olmus. Ama kendime geldim, dinlendim, toparlandim. Hayata yepyeni bir sayfa actim, ama bu sayfayi acarkende gunlugumu kapadim. Gunluk yazmaya gecen yil baslamistim. Subat basiydi, bir sene yazdim, ama nasil desem, herseyi yazamadim, icimi istedigim gibi dokemedim, herseyimi anlatamadim. Eh durum boyle olunca gunluk tutmanin hic bir anlami kalmadi benim icin. Yenilendim su gunlerde, okulum basladi. Yeni derslerim, yeni bolumum, yeni hocalarim ve yeni arkadaslarim, artik Political Science and International Relations (Politika Bilimleri (Diplomasi) ve Uluslararasi Iliskiler) okuyorum. Adi bile amma asortik deme :) Gecen yil hazirliga kayit yaptirdigimda, bu bolumu okuyacagimi soylemistim, kayitlarada oyle gecmisti. Ama cok sozel bir bolum oldugu icin, beni ikna etmisler ve Isletme Bolumune kaydimi almistim. Ve Matematik dersindeki vizede basarisiz olunca, bu basarisizlik, benim yeniden o cok istedigim bolume gecmeme neden olmustu. Aslinda Matematik hocasina cok kizmistim, bos kagit vermedigim halde, sirf sonuc dogru cikmadi diye 0 (sifir) vermisti bana ve bircok kisiye. Ama simdi ona hic kizmiyorum, onun verdigi not yuzunden, simdi cok istedigim bolumde okuyorum. Pazartesi gunu ders kaydimi yaptim, Sali gunu derslerime girmeye basladim. Programim oldukca yogun ama yogun olmak, hayata karismak bazen cok iyi geliyor insana. Aksam saat 10 dedimmi yatiyorum, erkenden kalkiyorum. Hayata tebessumle bakiyorum, yeniden dogmus gibi hissediyorum. Kilo vermeyede devam ediyorum. Artik verdigim gramlari, kilolari yazmiyorum ama yazin beni taniyanlar, gorenler inanamayacaklar insallah diye dusunuyorum :) Herkese yeniden simsicak bir merhaba diyorum, neseli Nino geri dondu, hadi gozumuz aydin :)))

Bu harika otesi guzel pogacalari, gecen hafta gelen canim arkadasim Gultac, annesi, oglu ve esi (eski bilgisayar hocam) icin yapmistim. Canim arkadasim Gultac'la ilgili birde anima yer vermek istiyorum. Bu sene basinda okul acildi, Bilgisayar dersim basladi. Tamda o gunlerde bir mail aldim. Hic tanimadigim biriydi. Antalya'dan beri sitemi takip ediyormus ve esinin universitedeki gorevi dolayisiylada Arnavutluga gelmisler bu yil. Inanamadim once. Sonra yazismaya basladik, telefonlar alindi, sonunda bulustuk, tanistik. Eside benim hocam ciktimi :) Ne garip hayat, ne guzel surprizler yapiyor bize. Antalya'da kesfetmis canim arkadasim benim sitemi ve biz burda tanistik, bu inanilmaz birseydi. Iste onlarin bize geldikleri gun degisik birseyler denemek istiyordum. Onlar icin yeni birseyler yapmak istiyordum. Yine imdadima canim lulum yetisti ve benimle bu guzel tarifini paylasti. Denedim, yedim, ikram ettim, kesinlikle begeneceginizi umuyorum. Hem degisik bir tarif, hemde cok lezzetli. Iste tarifi...

MALZEMELER
1.5 su bardagi ilik sut
1 su bardagi sivi yag
1 yumurta (sarisi uzerine)
2 yemek kasigi toz maya
1 yemek kasigi tuz
1 yemek kasigi toz seker
2 yemek kasigi sirke
Aldigi kadar un (yaklasik 7-8 su bardagi)

Ici Icin
Ezilmis beyaz peynir

YAPILISI
Mayayi ilik sutle derin bir kabin icinde eritin. Maya eriyip, kabarmaya baslayinca, tum hamur malzemelerini yavas yavas ilave edip, iyice yogurun. Hamuru ne kadar iyi yogurursaniz, hamurunuz o kadar guzel olur. Hamurunuzu hazirladiktan sonra, yogurma kabini strec film ile kaplayip, 2 saat kadar dinlendirip, mayalandirin. Hamur mayalandiktan sonra, hamuru 4 esit parcaya ayirin. Bir parcasini kare seklinde acin ve uzerine iyice ezilmis peynirden serpistirin. Ikinci hamuruda kare seklinde acip, peynirle kaplanmis kare hamurun uzerine kapatin. Uzerinden bir kac kere, hafifce merdane ile gecin. Iki hamurun kenarlarini ellerinizle bastirarak birlestirin. Daha sonra, cok kalin olmayacak sekilde, ince uzun seritler kesin. Kestiginiz her bir seridi, gul yapar gibi, simit burar gibi, fotograftaki sekilde, burarak, kivirin. Serit bittiginde kalan ucu, hamurun altina sikistirip, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin. Butun seritleri bu sekilde sarip, tepsiye yerlestirin. Seritler bittiginde, kalan iki hamuruda ayni sekilde acip, peynir koyarak birlestirin ve tekrar seritler kesip, sekil vererek tepsiye dizin. Hazirladiginiz gul sekilli pogacalari firin tepsisinde yarim saat mayalandirin. Mayalanan pogacalarin uzerine yumurta sarisi surup, 180 derecede, uzerleri kizarana kadar pisirin. Pogacalar firindan cikinca uzerine bir bez ortunki kurumasinlar. Sicak olarak servis yapin.

AFIYET OLSUN

0 Responses to "PEYNIRLI GUL POGACA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...