Muffin; Yaban Mersinlim, Ayı Üzümlüm, Keçi Yemişlim!

Author: LUGAS // Category:


Dün ehliyet sınavına tekrar girdim ve sonunda yazılı sınavı geçtim. Ayrıntıları yazmıştım ama sonradan sildim. Fazla detay vermeye gerek duymadım, zaten yeteri kadar stres yaşamıştım.:)
Sınavı verince üzerimden büyük bir yük kalktı. Geç oldu, güç oldu ama sonu iyi oldu. :) Şimdi önümde bir de direksiyon sınavı var :( Bakalım o nasıl geçecek. Başarılı olursam haber veririm, olmazsam vermem. :)


Yaban Mersinlim, Ayı Üzümlüm, Keçi Yemişlim!
Sarı üzerine mor beneklim.
Hem tatlım hem hafif ekşilim.
Mısır unlu, tarçınlı küçük kekim.
Ben seni çok sevdim muffinim..:)



"I love Turkish food"'a mantı, buraya da muffin hazırladım.
Sanki turistlere Türk tarif, sizlere de yabancı tarif satıyor gibiyim. :) Aslında amacım her iki tarafı da güncel tutup, değişik lezzetler sunmak. Umarım beğenirsiniz.

Malzemeler:
  • 1 + 1\2 bardak un (235gr)
  • 1\2 bardak mısır unu (75gr)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1\2 tatlı kaşığı karbonat
  • 2\3 bardak kahverengi şeker (155gr)
  • 2 büyük yumurta
  • 1 bardak süt (250ml)
  • 90 gr erimiş tereyağ
  • 1 bardak yaban mersini (125gr)
  • Bir çimdik tuz
Muffin üzeri için:
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Hazırlanışı:
  1. Un, mısır unu, karbonat, kabartma tozu, tuz, şeker bir kap içinde birbirine karıştırılır.
  2. Başka bir kapta yumurtalar çırpılır. İçine süt ve yağ eklenir, karıştırılır. Yukarıdaki kuru malzemeler bu yumurtalı sıvı karışımın içine dökülür, hafif karıştırılır.
  3. Daha sonra içine yaban mersinleri eklenir çok yavaş bir şekilde karıştırılır.
  4. Yağlanmış muffin kalıplarının sadece 3\4'ü doldurulur. ( ya da muffin kağıtları da kullanabilirsiniz) Üzerine şeker ve tarçın birbirine karıştırılarak serpilir.
  5. 200 derecede 15-18 dk pişirilir. Sıcak servis yapılır, afiyetle.
Not: Ölçüler Amerikan ölçüsüdür. Ben normal yemek kaşıklarından kullandım.
Kullandığım bardak (=cup) normal su bardaklarından biraz daha küçüktür. Orjınal tarif sahibi burada :)












Sevgiler Selamlar
İyi haftasonları dilerim.

0 Responses to "Muffin; Yaban Mersinlim, Ayı Üzümlüm, Keçi Yemişlim!"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...