LAHMACUN

Author: LUGAS // Category:
Gecen kistan beri yapmamistim lahmacun. Acaba unutmusmuyumdur diye dusunup, tarifi pekistirdikten sonra, sivadim kollari. Ole ya aksam iftarda ac kalmakta var :) Lahmacun yapacagimdan, yanina sadece salata ve corba yapmistim. Hadi rastgele deyip, basladim. Bu arada anneannemde sokta. Neden mi? Dogdugumdan beri bana bakan anneannem. Eee durum bole olunca, beni en iyi taniyan oluyor ayni zamanda. Bekarken hic mutfaga girmeyen bizim kiz neler ogrenmis bole diye saskin saskin bakmakta :) bu arada bole TURSU olur mu, yabana gitti butun malzemeler, emekler derken. Tursumuzuda yemege basladik 1 haftadir ve anneannem 'beni utandirdin, mahcup oldum sana karsi' demesin mi :) Eeee onun gozunda hala cocukta olsam, aslinda buyudum o farkinda olmadan. Bir zamanlar anneannemin yemekleriyle buyurken, simdi o benim elimden yemekler yiyor, inanmaktada birazcik zorlaniyor :) Lahmacun isi kolay is aslinda, sadece kiymayi guzel secmek ve salcanin iyi yapilmis olmasi cok onemli bence. Iste tarif...


MALZEMELER

Hamuru Icin
700 gr Un
Biraz Tuz
1 Kucuk Paket Toz Maya
Aldigi Kadar Su (Hamur Kati Olacak)

Harci Icin
750 gr dana kiyma
4 adet yesil biber
4 adet domates
1 adet buyuk boy sogan
2 yemek kasigi antep biber salcasi
1 yemek kasigi domates salcasi
2 yemek kasigi sivi yag
1 demet maydanoz
2-3 dis sarimsak (arzuya bagli)
Kirmizibiber
Karabiber
Tuz

YAPILISI
Unu derin bir kabin icine alin, biraz tuz ilave edin. Mayayi ilik suda kabartin ve yavas yavas una su dokup, kati bir hamur elde edene kadar yogurun. Hamurun uzerine nemli bez ortup, 5 dakika mayalandirin. Derin kap icine kiymayi koyun. Maydanoz, sogan, kabuklari soyulmus domates ve biberleri (isterseniz sarimsaklarida ekliyebilirsiniz) rondoda irice kiyin ve kiymanin icine ekleyin. Salca, baharat, sivi yag ve tuzu ilave edip, iyice yogurun. Hamur mayalandiktan sonra orta boy bezeler hazirlayin. Bu hamurdan yaklasik 16 beze cikiyor. Bezeleri unlanmis tepsiye dizin ve uzerine kurumamasi icin bez ortun. Unlanmis tezgahta bezeleri ince acip, elinizle harci uzerine surun ve iyice yedirin. Ocagi en yuksek derecede acin ve agzi kapakli teflon tava veya tencereyi ocaga koyun ve yaglamadan, lahmacunu dikkatlice yerlestirip, kapagini kapatin. Tava veya tencereyi arada sallayin. Bu arada ikinci bezeyi acin ve harcini surun. Cok hizli hareket etmeniz gerek, yoksa lahmacunlar yanabilir. 1-2 dakika icinde lahmacun pisecektir. Pisen lahmacunu tepsiye alin ve diger lahmacunu tavaya koyun. Ayni islemleri tekrarlayarak, bezeleri hazirlayin ve pisirin. Pisen lahmacunlari, kiymali kisimlari birbirine bakacak sekilde, ust uste siralayin. Ve pisirme islemi bitene kadar uzerlerine bez ortun. Butun lahmacunlar pistikten sonra domates, limon, ince ince dogranmis, bol suda yikanmis sogan ve ince kiyilmis marulla birlikte rulo yapip, servis yapin. Yaninda da bol kopuklu, buz gibi ayrani unutmayin.

AFIYET OLSUN

0 Responses to "LAHMACUN"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...