Üzümlü Kese Kurabiye

Author: LUGAS // Category:



Tarif, geçen hafta yaptığım bir tartın, dolgu kreması paketinin arkasından. Ama şekil bizzat orjinal :) Aslında ilk haliyle kalsalardı daha çok keseye benzerlerdi ama sanırım yağ miktarını fazla kaçırdım. Aşağıda verdiğim ölçülerin yarısını kullandım, yağı yarıdan biraz daha fazla koydum, bu haliyle bile 20'ye yakın kurabiye keselerim oldu. İyi ki tam ölçü yapmamışım. Bu leziz kurabiyeler için Dr.Oetker Amca'ya teşekkürlerimi sunuyorum. :))) (Orjinal adı Dolgu Kremalı Kurabiye)


Malzemeler:
2 su bardağı mısır nişastası
3 su bardağı un
1 poşet hamur kabartma tozu
1 su bardağı pudra şekeri
2 yumurta
250 g margarin
1 poşet Dr. Oetker Dolgu Kreması
2,5 çay bardağı soğuk süt
1 su bardağı kuru üzüm
1 çay bardağı fındık kırığı-ben ceviz koydum
1 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:
Mısır nişastası, un, hamur kabartma tozu, pudra şekeri, 2 yumurta ve margarini bir kaba alın ve iyice yoğurun. Dolgu kremasını 2,5 çay bardağı soğuk süt ile 2-3 dakika çırpın. Üzerine kuru üzüm, fındık kırığı, 1 yemek kaşığı pudra şekeri ve tarçını ekleyip karıştırın.Hamuru tezgahta yarım cm. kalınlığında açın ve gen,ş ağızlı bir bardak ile yuvarlaklar kesin. İç malzemeden koyup ağız kısımlarına kıvrımlar vererek kapatın.Kıvrımların altını parmaklarınız ile sıkarak hamurun birbirne yapışmasını sağlayın. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıralayın. 160 ºC'ye ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirin.
Afiyet Olsun!


2 Responses to "Üzümlü Kese Kurabiye"

nevali Says :
25 Kasım 2010 10:47

mmm çok lezzetli görünüyor kurabiyeler,ellerinize sağlık...

LUGAS Says :
27 Kasım 2010 02:09

sagol sirin umarım sende yapmayı denersin gercekten baya bi lezzetli oluyor.

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...