Çiğ börek

Author: LUGAS // Category:


Malzemeler

Hamuru İçin

1 su bardağı oda sıcaklığında süt
1 su bardağı oda sıcaklığında su
1/2 su bardağı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta
Aldığı kadar un

İç Harcı İçin

1/2 kg kıyma
3 adet ince rendelenmiş soğan
2 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
Eğer soğan çok sulu değilse 1/2 bardak su

Kızartmak için, derin ve oldukça geniş bir tava
Bol ayçiçek yağı

Hazırlanışı

Hamuru hazırlarken, ben, un hariç tüm malzemeyi mikserin kabına koydum. Ve bir parça çırptım. Mikserin hamur ayağını taktım ve azar azar un ilave ettim. Unun kıvamını ayarlamak çok basit. Hamur toplanıp, ele yapışmayacak kıvama gelince, un eklemeyi durdurdum.

Sonra hamuru elimle toparlayıp, bir naylon torbaya koydum ve ağzını sıkıca bağladım.
Hava almaması gerekiyor. Bundan dolayı, işimi sağlama almak için, bir naylon torbaya daha koydum ve onun da ağzını sıkıca bağladım.

Ve hamuru 1 gece mutfak ortamında bu şekilde beklettim.

Ertesi gün, iç malzemelerini karıştırdım.
Hamurdan avuç içi kadar bir parça koparıp, unlu tezgahta merdane ile, yuvarlak şekilde açtım.
Açtığım hamurun bir yarısına, kıymalı içten koydum. Elimle bastırarak, içi hamurun yarı yüzeyine dağıttım. Ve diğer boş yarısını, kıymalı yarısının üzerine kapattım ve bir tencere kapağıyla kestim.

Ve bol kızgın yağda kızarttım.
Bu sene balkonumda acı biber yetiştirmiştim. Çiğ böreğin yanında deneyelim dedik ve çok yakıştı.
Afiyet olsun...:o)

0 Responses to "Çiğ börek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...