Cevizli Sandviç Bisküvi...

Author: LUGAS // Category:
Kurabiyelerin tarifi biraz değiştirerek uyguladığım Leman Cılızoğlu'nun kitabından... Geçtiğimiz günlerde kurabiye krizim tutunca denedim. Çok lezzetli ve ağızda dağılan bir tarif bu...

Malzemeler:
2 su bardağı un
200 gr küp küp kesilmiş tereyağı ya da margarin
2 yumurta
2 çorba kaşığı portakal suyu
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
Yarım su bardağı çekilmiş ceviz
2 çorba kaşığı marmelat ya da nutella
İsteğe bağlı 2 çorba kaşığı kakao


Yapışılı:
Un ve yağ bir çatal yardımı ile birlikte ezilir. Karışıma 2 yumurta sarısı, portakal suyu, pudra şekeri, kabartma tozu eklenip hamur yapılır. Buuzdolabında 10 dakika dinlendirilir. Merdane yardımı ile yarım cm. kalınlığında açılır. (Hamur biraz yumuşak olacağı için tezgahınızı hafif unlayarak açabilirsiniz) İstenilen kalıplarla kesilir. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Tepsideki kurabiyelerin yarısının bir yüzü önce yumurta akına, sonra çekilmiş cevize batırılır. Diğer yarısı olduğu gibi bırakılır. 165 dereceye ısıtılmış fırında hafif pembeleşir pembeleşmez fırından alınır. (ortalama 10 dakika gibi bir sürede pişiyor) Kurabiyeler biraz soğuduktan sonra boş olanların bir yüzüne marmelat ya da nutella sürülüp, bir yüzü cevize bulanmış olan kurabiyelerin cevizli yüzlerine kapatılır.
Ben hamuru hazırladıktan sonra yarısını ayırıp kakao ekledim. Boş olarak pişirilecek kurabiyeleri kakaolu hamurdan hazırladım, aralarına nutella sürdüm, böylece aynı zamanda hem sade hem kakaolu hem de çikolata soslu kurabiyelerim oldu.

0 Responses to "Cevizli Sandviç Bisküvi..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...