Bir Hamurdan İki Farklı Lezzet...

Author: LUGAS // Category: ,


Çay, kola, meyve suyu vs. içtiğinizde yanında mutlaka birşeyler olsun diyenlerdenseniz, benim gibi sürekli kurabiye ve poğaça denemeleri yapıyorsunuz demektir... Bugüne kadar bir çok kurabiye ve tuzlu denemelerim oldu. Arşivimde bir sürü yapım aşaması ve çıkan sonuçların resimleri birikmiş durumda. Ama sağ üst köşede de yazdığım gibi içime sinmeyen hiçbir tarifi koymuyorum bloguma... Resimleri de ibret-i alem için saklıyorum :)) Bu kadar denemeden, aralarında mutlaka yapmaya değer olanları da zaten izliyorsunuz buradan... Geçenlerde inatla yine kendim bir hamur uyduracağım diye deney laboratuarımın başına geçtim. Deney tüpüme üç ondan beş bundan diye doldurdum, tabii arada ölçü alıp not ederekten; yoğurdum, yarıya böldüm ve iki ayrı tarzda pişirdim. Bu sefer gerçekten yemeye doyamadığımız iki tuzlu çeşiti yakaladım. Tabii ki hamura, olmayacak cinsten şeyler değil, herzamanki poğaça vs. malzemelerinden koydum yalnız sırrımı vermeden edemeyeceğim, bir markette ekmek reyonunda bulunan tuzlu pastaların üzerinden "içindekiler" kısmını cep telefonuma kaydettim ve evde biraz ekleme yaptım. Aaaa demeyin ama paketin üzerinde neyi ne kadar koyacağımız yazmıyordu ki!!!! ;)

Ana Hamur Malzememiz İçin:

1 Paket (250gr.) oda ısısında yumuşamış tereyağı - Margarin de olur ama tereyağının lezzeti, kokusu ve sağlığı margarinde yok malesef. Benim gibi maliyeti çoğaltır diye düşünenlerdenseniz, pasta-börek vs. için Migros marka ya da Tansaş marka gibi marketlerin kendi üretimi olanları alın. Hem nereye yaptırıldığı belli, hem ekonomik. ;)

1 Çorba kaşığı pudra şekeri
1 yumurta- akı içine sarısı üzerine
2,5 su bardağı un
2 çay kaşığı kabartma tozu
2 tepeleme çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı su
1,5 çay kaşığı tuz.

Hamurumuzu iyice yoğurup ikiye bölelim. (Siz bölmeden seçtiğiniz herhangi biri tarifi tek başına olarak yapabilirsiniz. ) Bir parçayı dolaba kaldıralım, bir parçayı merdane yardımı ile yarım cm'den biraz kalınca açalım ve kurabiye kalıpları ile keselim. Kalan parçaları tekrar yoğurup yine açıp keselim ve hamurumuz bitene kadar bu işlemi uygulayalım. Yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsimize aralıklı olarak dizelim, üzerlerine incecik yumurta sarısı sürelim ve arzumuza göre susam, çörek otu ya da haşhaş tanecikleri ile süsleyelim. 165 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşinceye kadar yaklaşık 20-25 dakika pişirelim.




Zeytinli ve Peynirli Gevrek Poğaçalar

Ana hamur malzememizin kalan yarısına yarım su bardağı ufalanmış beyaz peynir ve 3-4 çorba kaşığı çekirdekleri çıkarılıp dilimlenmiş siyah zeytin(ya da dilimli satılanlardan) koyalım. Hamurumuzu tekrar yoğuralım. Elimizle iri bir ceviz kadar parçalar koparıp yuvarlayalım. Fırın tepsimize dizip, üzerlerine kalan yumurta sarılarını sürelim, yine 165 derecedeki fırınımızda üzerleri kızarana kadar pişirelim. Eminim soğumasını bile bekleyemeyeceksiniz!
Afiyet Olsun!




0 Responses to "Bir Hamurdan İki Farklı Lezzet..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...