Zeytinyağlı İç Baklalı Enginar

Author: LUGAS // Category: ,

Geçen Cuma arkadaşım evlendi. Kendisiyle 5 yaşından beri tanıştığımız için haliyle çok duygulandım. Çok çok güzel bir gelin olmuştu.Meslek seçimi ve evlilik kararı insan hayatının iki önemli dönüm noktası. Tüm evlilik törenlerinin bir kez yaşanmasını ve mutluluk getirmesini diliyorum. Evlilikle iç baklalı enginarın ne ilgisi var diyeceksiniz... Törenden eve dönerken Tansaş'a uğradım ve günlerdir aradığım iç baklayı görünce tazeliğine ve fiyatına bakmadan (kilosu 8 YTL) hemen aldım. İç bakla bana evliliğimin ilk günlerini hatırlattı. Ünye'deydik o zamanlar ve ben köylü pazarına giderdim. Teyzeler iri iri iç baklaları, içsiz bezelyeleri mayıs ayından itibaren getirmeye başlardı. Ben de Onları sıkıştırır taze mi , ne zaman topladınız diye soru yağmuruna tutardım.Tüm pazarı gezdikten sonra birinde karar kılıp alırdım. Şimdi bulduğumuza şükredip alıyoruz. Bakla ve enginar gibi iki güzel lezzeti dereotuyla biraraya getirmek muhteşem oluyor. Tarifi yine o zaman annemin defterinden kendi yemek defterime aktarmışım.
Malzemeler
  • 500 gr iç bakla (400 gr. kullandım)
  • 6 adet enginar (4 adet aldım)
  • 1/2 bardak zeytinyağı (1 çay bardağı zeytinyağı kullandım)
  • 4-5 dal dereotu (bir küçük demet kullandım)
  • 1 baş soğan (1 orta boy soğan kullandım)
  • 2 tatlı kaşığı şeker(1 kaşık kullandım)
  • 1/2 limonun suyu (çeyrek limon suyu koydum)
  • tuz
  • 4-5 bardak su( 3 küçük su bardağı su koydum)



Yapılışı
  1. Soğanı ufak parçalara doğrayıp, zeytinyağıyla birlikte tencereye koyup kapağını kapatın, biraz öldürüp sıcak suyu koyun.
  2. Enginarları yıkayıp soğanlı suya ilave edip , tuz ve şeker ekleyip limon suyunu sıkın.
  3. Enginarı çok az kaynattıktan sonra iç baklaları ekleyip tencerenin kapağını kapatarak bakla ve enginarlar yumuşayana kadar pişirin.
  4. Yemeği piştiği kapta soğutun.
  5. İnce doğranmış dereotu serpiştirin.
  6. Servis yaparken tabağın kenarına taze ev yoğurdu ekleyin.

0 Responses to "Zeytinyağlı İç Baklalı Enginar"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...