Zeytinli Çörek

Author: LUGAS // Category:
zeytinli çörek

Cumartesi günü annemi torununu görmek üzere İstanbul'a yolcu ettikten sonra eve geldik. Sonra eşimin ailesini terasta mangal için bize çağırdık. Onlar gelene kadar balkondaki nanelerimle uğraştım. Böcek oluşmaya başladığı için hepsini kökünden kestim. İyilerini ayırdım, temizledim ve yıkadım. Sonra da nanelerle ne yapsam diye tarif aramaya başladım :). Tarif bulamasaydım kurutacaktım. Bilgisayarıma yüklediğim yemek kitabından bu tarifi buldum. İyiki de bulmuşum akşama kadar bize eşlik etti. Öğlen eşimle yarısını yedik. Akşam da eşimin abisi ve ablası birer dilim yediler. Kalan 2 dilimi de pazar kahvaltımızda afiyetle yedik. Denemek isteyenler için yumuşacık bir çörek oluyor.

Malzemeler:

  • 3,5 su bardağı un
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 çay bardağı kıyılmış nane (ben daha fazla kullandım)
  • 1 su bardağı çekirdekleri çıkartılmış siyah zeytin (ben 30 tane kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz
  • çörek otu
Yapılışı:

1 yumurta sarısını ayırın, kalanları iyice çırpın. Üzerine yoğurt, sıvıyağ, tuz ilave edip karıştırın. Unu ve kabartma tozunu ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin. Çekirdekleri çıkarılıp ince ince doğranmış zeytin ve kıyılmış nane ilave ederek yoğurun. 26 cm çapında yağlanmış kalıba yerleştirip üzerine yumurta sarısı sürün ve çörek otu serpiştirin. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Zeytinli Çörek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...