Zeytin Ezmesi

Author: LUGAS // Category:



Zeytin ezmesinin iştah açıcı bir özelliği var. Çeşitli markalarda satılan ezmeler E katkı maddeli, koruyucular içeriyor ve genellikle baharatlı ya da sarımsaklı oluyorlar. Ben bu şekilde sevmediğim için ezmeyi evde kendim hazırlıyorum. 250-300 gr zeytinden küçük bir kavanoz ezme çıkıyor. Zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıyorum ( iyi bir zeytinse bıçakla çizdikten sonra hafif bir sıkmayla çekirdekler kolayca çıkıyor).Rondodan geçiriyorum, sızma zeytinyağıyla karıştırıp kavanoza dolduruyorum.
Kahvaltı için çıkardığım kısmına limon, kekik, kırmızı biber, nane ekliyorum. Sadece limonla da çok güzel oluyor. Yalnız limonu o gün yenecek miktara ekleyin.Zeytin ezmesi ya da zeytin limonla, saklandığında tadı bozuluyor. Her ikiside zeytinyağı eklenerek buzdolabında muhafaza edilmeli.

0 Responses to "Zeytin Ezmesi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...