Yüksük Çorbası ve Kış

Author: LUGAS // Category:
Sabah uyandığımda yollar dahil olmak üzere her yer karla kaplıydı. Ankara'ya beklenen kış geldi. Manzaralar çok güzel doğrusu ama sıcak evinizdeyseniz ve kar size mutluluk getiriyorsa...

Benim için mutluluk demek tabii , tatildeyim , evden çıkmak zorunda değilim. Hem ince ince yağan karı seyrederek hem de mutfakta çalışarak zamanımı geçirdim.

Bugünün ana yemeği yüksük çorbası- ve sanırım tek yemeği yanına birkaç salata düşünüyorum.Dikiş yüksüğü kullanılarak yapıldığından bu ismi alıyor.Öncelikle çocuklar için pişirdim ve görüntüsü nedeniyle seveceklerini düşündüm.Yapılışı kolay yalnız hamuru biraz ince açabilseydim daha iyi olacaktı.:)

Malzemeler
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut (eğer içine köfte koymak istemezseniz nohut miktarını artırın)
  • 7 su bardağı su
  • 1 su bardağı un
  • 2, 5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 küçük yumurta
  • 1/2 su bardağı kıyma
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı salça
  • nane, karabiber
  • 1/2 bardak sumak ekşisi (sumak ekşisi bulamazsanız yerine 3 yemek kaşığı limon suyu ekleyeblirsiniz.)

Yapılışı
  • Unu tuzla karıştırıp ortasına yumurtayı kırın suyu azar azar ekleyerek katı bir hamur yapın.
  • 2-3 dakika yoğurun.
  • Üzerine bez kapatıp 5 dakika dinlendirin.
  • Tezgahı unlayarak 1 milimetre kalınlıkta açın, ve dikiş yüksüğü kullanarak kesin.
  • Kıymaya tuz ve karabiber katıp yoğurun . Fındık büyüklüğünde köfteler yapın.Köfteleri çok az yağda ısıtarak pembeleşinceye kadar kızartın.
  • Diğer tarafta suyu tencereye koyup kaynatın. Nohut ve tuzu katın. Hamurları ekleyin.10 dakika pişirin.Köfteleri ekleyin. 5 dakika daha pişirip, sumak ekşisini ekleyin . Kapağını kapatarak dinlendirin.
  • Nane ve salçayı yağda çevirin çorbanın üzerine gezdirin.Yağa, çorbaya dökmeden önce, biraz su eklerseniz çorbanın yüzeyinde kalır.
Not: Tarif Prof.Dr. Ayşe Baysal 'ın Türk Mutfağından Örnekler kitabından.
Sumak Ekşisi

Adana'lı arkadaşım Meryem Kaya 'nın bana sürprizi. Adana'da doğadan topladıkları sumak ekşisinden getirmiş bana sağolsun.Ben de böylece öğrenmiş oldum. Satın alıp mutfağımızda kullandığımız sumak fotoğrafta gördüğünüz tane tohumların çekirdekleri çıkarılıp çekilmesiyle hazırlanıyor. Çorbada kullanabilmek için bu tohumlar sıcak suda biraz bekletilip ekşisinin çıkması sağlanıyor ve süzüldükten sonra çorbaya ekleniyor.

0 Responses to "Yüksük Çorbası ve Kış"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...