Yaz İçecekleri

Author: LUGAS // Category:
Son zamanlarda eşimin aldığı asitli içeceklere(Ben çok daha uzun bir süredir içmiyorum) veda etme kararından sonra daha sık yapar olduğumuz alternatif içeceklere iki örnek vermek istedim.Tam da çilek zamanında yapılabilecek sıcak günlere yakışan bir içecek oldu.Hazır satılan meyveli sütlere olan ilgilerini düşününce,süt sevmeyen çocuklarımıza sütü sevdirmek açısından da işe yarar diye düşünüyorum.Erik şerbeti geçen yazdan bize kalan son hatıra diyebilirim.Annemin yazlık evinin bahçesindeki 3 adet erik ağacından topladığımız ve hazırlayıp derin dondurucuda sakladığımız şerbetin son paketini de bu hafta tükettik.En çok ramazan da işimize yaramıştı doğrusu.



Çilekli süt:
1 kase temizlenmiş çilek
2 bardak süt
2 kaşık bal
2 kaşık yoğurt
1 tatlı kaşığı limon suyu
Çilekleri blender ile ezelim 2 kaşık ayırıp diğer malzemeleri ekleyelim ve karıştıralım.Bardağa dökelim ve araya ayırdığımız çilek püresinden ince bir tabaka ekleyip kalan çilekli sütü ekleyelim ve soğuk olarak servis yapalım.Ben doğal olması açısından şeker kullanmadım ama isterseniz tozşeker ile de yapabilirsiniz.
Erik Şerbeti:

1kg kırmızı erik

1 çubuk tarçın

3-4 adet karanfil

Erikleri yıkayıp üzerini geçecek kadar su ile tarçın ve karanfili de ekeyerek bir tencereye alıp 7-8 dk. kaynatalım.Hemen kabukları çatlayıp yumuşuyorlar. Soğuyunca süzgeçten geçirelim.Tamamen tanesiz olmasını istiyorsanız bir kaç defa tel süzgeçten geçirebilirsiniz.Ben biraz posalı olmasını tercih ettiğimden bir defa yapıyorum bu işlemi.Elde ettiğimiz meyve suyunu şeker ve soğuk su ekleyerek hemen servis yapabileceğimiz gibi poşet veya kapalı kutularda sıcak yaz günleri için uzun süre derin dondurucuda muhafaza edebilirsiniz.

0 Responses to "Yaz İçecekleri"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...