Vişneli Kurabiye

Author: LUGAS // Category:
Vişneli Kurabiye

Pazar akşamı denedim bu tarifi. Aslında yaparken hiç umutlu değildim güzel bir sonuç olacağından. Tarifde vişneler çiğ kullanıyordu aslında. Sanki hoş olmaz gibi düşünüp ben biraz şekerle vişneleri ocakta pişirdim. Ama vişneler sulandıkça sulandı... İstediğim kıvama gelmeleri bayağı vakit aldı. Daha sonra bu karışımı hamurun içine koyarken de zorlandım. Çünkü karışımın hafif de olsa suyukurabiyelerin kenarlarının kapanmasını etkiledi. Hamurun yarısını da çiğ vişne koyarak denedim; olması gerektiği gibi. Hem hazırlaması daha kolay hem de yerken daha ekşi bir tat alıyorsunuz. Tarif yemek zevki dergisinden.

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 çay bardağı sıvıyağ ( orjinali 1 bardak sıvıyağ + yarımpaket margarin)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 çay kaşığı karbonat ( ben 1 kaşık kullandım)
  • Yarım limon suyu
  • aldığı kadar un
  • içi için 1 kase çekirdekleri çıkarılmış vişne
Hazırlanışı:

Hamur için olan malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru yarım saat dinlendirin. Daha sonra merdane ile yarım cm kalınlığında açıp yuvarlak kalıp ile kesin. Bir kenarına 2 adet vişne koyup diğer kenarı üzerine kapatın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış 170-180 derece fırında pişirin. Üzerinin beyaz kalmasına dikkat edin. Kurabiyeler soğuduğunda üzerine pudra şekeri serpin.
Afiyet olsun...

0 Responses to "Vişneli Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...