Üzümlü Cevizli Kurabiye

Author: LUGAS // Category:
Üzümlü Cevizli Kurabiye

Pazar günü annemlere götürmek için yaptıştım bu kurabiyeleri. Kardeşim uzun zamandır askerde özlediği için bu tatları çok beğenerek yedi. Ben de çok mutlu oldum. Tarif Yemek Zevki Dergisine ait.

Malzemeler :
  • 2 çay bardağı zeytinyağı ( orjinali 1 paket margarin)
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı kuru üzüm
  • 1 çay bardağı iri parçalanmış ceviz
  • 1 limon suyu ( ben yarım kullandım)
  • 3,5 su bardağı un( ben ölçmedim; aldığı kadar kullandım)
Hazırlanışı :

Yumurtalardan birisinin sarısını ayırın. Pudra şekeri ve yağı karıştırın. Yumurtayı,limon suyunu, un ve kabartma tozunu ekleyin. Sonra üzüm ve cevizi de ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin. Hamurun üzerini folyo ile örterek 1 saat kadar dinlendirin.(ben 40 dk. bekletebildim) . Sonra merdane ile hamuru 1 cm kalınlığında açarak kalıp ile kesin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çatalla çizin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun...

0 Responses to "Üzümlü Cevizli Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...