TAVUKLU TÜRLÜ VE YASEMİN PİRİNCİ PİLAVI

Author: LUGAS // Category: , ,

Epey olmuş tarif eklemeyeli. Fotoğraflarıma baktım az önce bayağı tarif birikmiş ama hiç fırsatım olmuyor. Ders çalışıyorum, kızımla ilgileniyorum. Gün yetmiyor bana koşturmacayla bakıyorum bu saat olmuş tabii uykudan gözümü açamıyorum ama bloğumu da ihmal etmek istemedim.

Tavuklu türlü yazdım ama başka bir adı var mı bilmiyorum Ramazan ayında bir akrabımız iftara yapmıştı bu yemeği çok beğendim ve evde sık sık yapar oldum. Umarım sizde beğenirsiniz. Malzemeler benim kararıma göre siz isterseniz artırın vereceğim listeden üç kişi ağırlayabilirsiniz.


Malzemeler:

2 adet tavuk göğsü

1 adet kabak

1 adet patlıcan

3-4 adet yeşil biber

2 adet orta boy patates

1 adet küçük boy soğan

2 yemek kaşığı salça

sıvı yağ, tuz, ve arzu ettiğiniz baharatlar özellikle kekik


Yapılışı:Teflon bir tencerede yağla birlikte yarım ay şeklinde doğradığınız soğanı ve salçayı soğanların rengi dönene kadar soteleyin. Doğradığınız tavuk etlerini ilave edin. Kısık ateşte pişmeye bırakın.

Ayrı bir tencerede bol sıvı yağı kızdırın. Bir parmak kalınlığında yarım ay şeklinde doğradığınız patatesi, patlıcanı, kabağı sırasıyla kızartma yapar gibi kızartın fazla renklerini karartmadan.En son biberleride ikiye ve ya üçe bölerek kızartın. Kızartmaları havlu kağıt üzerinde bekletin fazla yağlarını alması için.

Tavuk etlerimiz pişince içine kızartmalarınızı atın üzerlerini bir- iki parmak geçecek kadar sıcak su ekleyin tuzunu baharatlarını da ilave edin ve 10 dk. kadar kaynattıktan sonra yemeğimiz hazır.

Afiyet Olsun.


PİLAV

Yasemin pirincini uzun zamandır marketlerde görüp şekil olarak çok beğeniyordum ama kokusu olduğunu duyduğum için ya beğenmezsek deyip almıyordum. En sonunda aldım ve denedim böyle et gibi değişik bir koku var tam tarif edemiyorum ama benim çok hoşuma gitti o koku. Tadının da normal pirinçten pek fazla farkı yok aslında insanı rahatsız etmiyor. Değişik, denenmesi gereken bir lezzet bence:)

Normal pilav gibi pişiyor mazleme listesi vermek biraz tuhaf gelecek herkes bilir pilav pişirmeyi de belki bilmeyenler de vardır 2 kişilik vereceğim malzeme.

Malzemeler :

1 su bardağı yasemin pirinci

1 su bardağı sıcak su

1-2 kaşık margarin ve ya tereyağ (50 gr.)

tuz


Yapılışı:

Pirinci içine, bir tutam tuz ekleyerek 1 saat önceden sıcak su ile ıslatıyoruz. Yağımızı tencerede eritip pirinci ilave ediyoruz. 5 dk kadar karıştırarak, kavurup 1 su bardağı sıcak suyumuzu döküyoruz karıştırıp kapağını kapatıyoruz 2-3 dk. harlı ateşte sonra altını kısarak pirinçler suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

Afiyet Olsun.

0 Responses to "TAVUKLU TÜRLÜ VE YASEMİN PİRİNCİ PİLAVI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...