SÜTLAÇ (SÜTLÜ AŞ :) )

Author: LUGAS // Category:

Eskiden babaannem sütlü aş derdi hep tuzlu yapardı çorba gibi ben o şekilde çok severdim sanırım sonradan tatlı olarak yapılmaya başlanmış ama ben hala tuzlu olarak yapıyorum ve çok seviyorum. Tatlısını anlatacağım ama siz de çorba gibi denemek isterseniz şeker yerine azıcık tuz eklersiniz 1/2 su bardağı kadar da fazladan süt eklersiniz hem çocuklar içinde güzel ve sağlıklı bir çorba olur ;)


Malzemeler:

1 su bardağı pirinç

3 su bardağı su

1 litre süt (yaklaşık 4-5 su bardağı)

1 çorba kaşığı nişasta

1.5 su bardağı şeker


Yapılışı: Tarifde 1.5 su bardağı şeker ama bana biraz tatlı gibi geldi siz tadına bakarak eklerseniz şekeri daha iyi olur.

Pirinci ayıklayıp yıkıyoruz. Bir tencereye alıp üzerine 3 su bardağı sıcak su ekleyip kapağını kapatarak pirinçler suyu iyice çekene kadar pişiriyoruz ve ılımasını bekliyoruz.

Ilıyınca yavaş yavaş sütü ilave ediyoruz bir taşım kaynatıyoruz. Nişastayı kaynayan sütlacımızdan bir iki kaşık alarak eziyoruz ve yavaş yavaş sütlaca ilave ediyoruz şekerini de ilave ediyoruz ve bir taşım daha kaynatıp sıcakken kaselere pay edip soğumasını bekliyoruz.
Fırın kabına koyup fırında üzeri kızarana kadar pişirdikten sonra da servis edebilirsiniz.
Afiyet Olsun.

0 Responses to "SÜTLAÇ (SÜTLÜ AŞ :) )"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...