Sakızlı Lorlu Kurabiye

Author: LUGAS // Category:


Nihayet Sibel'in meşhur kurabiyesini deneyebildim ben de. Daha önce ne sakızı ne de loru tariflerimde kullanmamıştım. Kurabiyeyi yaparken sonucunu çok merak ediyordum doğrusu. Neyseki fırından çıktıktan sonra tadını çok beğendim. Şu anda da çayımın yanında bana eşlik ediyor kendileri :). Tarife sevgili Tijen de Her Güne Bir Yemek isimli kitabında yer vermiş. Ben de oradan bakarak yaptım. Bu kurabiyeler annemin bana küçükken sokaktaki satıcılardan aldığı kekin tadını anımsattı. Benim çok hoşuma gitti siz de mutlaka deneyin. Tarif her yerde var ama ben yine de okuyanlara kolaylık olsun diye buraya da yazıyorum.

* Kurban bayramına yaklaşırken, bayram hazırlıkları giderek hızlanırken herkesin bayramını şimdiden kutluyorum. Herkese sevdikleriyle mutlu, huzurlu, hayırlı bir bayram dilerim.

Malzemeler:

  • 1/4 su bardağı zeytinyağı
  • 250 gr tatlı lor (tuzsuz lor olarak aldım ben)
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yumurta (birinin beyazı ayrılacak)
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 su bardağı un (ben toplamda 3- 3,5 bardak kullandım)
  • 2 küçük parça damla sakızı
  • susam
Yapılışı:

Yağ, lor, yumurta ve şekeri karıştırın. Un ve karbonatı ekleyin. Yoğurmaya başlayın. Elinize yapışmayacak hale gelene kadar un ekleyin. Havanda damla sakızlarını ezin ve hamura katarak bir kez daha yoğurun. Fırını 180 dereceye getirin. Hamurdan parçalar koparıp yuvarlayın. İlk önce yumurta beyazına, sonra susama batırarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Fırında 30-35 dk üzerleri kızarana kadar pişirin. Sibel ve Tijen fırından çıktıklarında çok yumuşak oluyor demişler fakat benimkiler öyle olmadı. Belki de un miktarındandır.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Sakızlı Lorlu Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...