Pudingli Kek

Author: LUGAS // Category:
Pudingli Kek

Dün İstanbul'dan ablamlar benim biricik yeğenimle birlikte Ankara'ya geldiler. Sevgili yeğenim Cem'in Ankara'ya ilk gelişi olduğu için ailecek oldukça heyecanlıydık. Ben de onlara tarifini Hatice'den aldığım bu keki (aslında son hali pasta gibi oldu) yapmaya karar verdim. Kalıbımı ve bazı malzemeleri alıp anneme gittik ve orada yaptım. Pastayı alıp teyzemlere gittik. Yiyen herkesin çok hoşuna gitti, hatta teyzemin küçük oğlu (küçük derken 27-28 yaşında:)) keşke iki kat yapsaydın dedi :). Beni en çok da teyzesinin kuzusunun minik minik kekleri büyük bir iştahla yemesi mutlu etti.

Malzemeler:
  • 5 yumurta (ben 3 adet kullandım)
  • 1,5 su bardağı şeker (ben 1 bardak kullandım)
  • 1/2 bardak zeytinyağı ya da sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • kakao, vanilya, kabartma tozu
  • 1-2 su bardağı un
  • 1 su bardağı pirinç unu
  • 1 paket puding (ben çilekli puding kullandım ama kakaolu ile de eminim harika olur)
  • üzerine dökmek için 1,5 bardak süt (dilerseniz 1-2 yemek kaşığı şeker katabilirsiniz)
  • pudingi yapmakı için süt
Hazırlanışı:

Yumurtaları mikserle 2-3 dk çırpın, şekeri ekleyip 1 dk daha çırpın. Yağı sütü ekleyip çırpın. Sonra un, pirinç unu, kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu ekleyerek tahta bir kaşıkla karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş 24 cm kelepçeli kalıba dökün. Ben evde fırınım turba olduğu için 175-180 derecede pişiriyorum kekleri ama anneminki normal fırın olduğundan geç pişeceğini ve sıcaklığı 200'e getirmemi söyledi. 200 derecede 30 dk'da pişti kek. Kek pişerken pudingi arkasındaki tarife göre hazırladım ama size tavsiyem belirtilenden daha az miktar sütle pişirmeniz, daha yoğun olması için. Kek piştikten sonra 1,5 bardak sütü delikler açılmış keke iyice yedirin. Daha sonra keki pudingle sıvayın. Ben bu aşamada pudingim çok cıvık olduğu için epey zorlandım. Pudingi hazırladıktan sonra kek pişene kadar dolapta bir süre soğutup katılaşmasını sağlarsanız daha kolay olacağını düşünüyorum. Pudingle sıvanmış kekinizi dolapta soğumaya bırakın. Üzerine evde çilek olmadığı için ceviz serptim. Damla çikolata ile de süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Pudingli Kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...