Portakallı Kurabiye

Author: LUGAS // Category:
Portakallı Kurabiye

Cumartesi günü annemler için kek veya kurabiye yapmayı düşünüyordum. Yemek dergimden şeftali sulu keki yapmaya karar vermiştim. Malzemeleri hazırladım, kabartma tozunu çıkarttım arkasına bir de baktım ki "Portakallı Kurabiye" tarifi :). Kararsız kaldım ve seçimi eşimin yapmasını istedim. Kek mi kurabiye mi diye!. Eşim kurabiye deyince bu tarifi yapmaya karar verdim. Aynı gün sevgili Hatice de portakallı kek yapmış ama olsun :).

Malzemeler:
  • 1 yumurta, 1 yumurta sarısı
  • 1 su bardağı toz şeker(ben daha az kullandım)
  • 125 gr oda sıcaklığında margarin (yarım bardaktan az zeytinyağı ve 2 tatlı kaşığı tereyağı kullandım)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 poşet kabartma tozu
  • 3-3,5 su bardağı un
Hazırlanışı:

Yumurta akı ve tozşekeri iyice çırpın. Üzerine yumurta sarısı, yağ, yoğurt, portakal rendesi, un ve kabartma tozunu ilave edip hamur haline getirin. Hamuru yarım saat dinlendirin. 0,5 cm kalınlığında açarak istenen şekilde kalıpla kesin. Üzerine yumurta sarısı sürüp 175 dereceye ısıtılmış fırında 25-35 dk pişirin. Benim fırında 20 dk'da piştiler.

0 Responses to "Portakallı Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...