PORTAKAL&HAVUÇLU KEK

Author: LUGAS // Category:
Birgün ameliyat korkumu yenerbilirsem lazerli göz ameliyatı olacağım!!! Bu sabah lenslerim yüzünden gözümde konjuktivite oldu da:( tabii mecburen işi bırakıp apar topar doktora, oradan da doğru eve.


Koskoca gün gözümün teki kapalı hiçbir şey yapmadan evde durmak imkansızdı bende önce yeni aldığım ve bir türlü dinlemek nasip olmayan Music from the Tea Lands cd açtım ve kendime zahter çayı demledim. Birden keyfim yerine geldi ama sanki birşeyler eksik diye düşünürken, karşımda oturan ve tam anlamıyla bir kek canavarı olan sevgili ablam ''neş'e keşke tatlı birşeyler olsaydı'' diyi verdi ee bende tabii mutfağa doğru ilerledim. Bir gözüm bantlı, görüş alanım daralmışken diğer gözüme tezgahta duran portakal ve yanında ki havuç takıldı. Önce sütlü tatlı yapmayı düşünür gibi olup, sonradan kek dedim ama ıslak kek.


Yandaki kare şekilli kek için hamuru
hazırlayıp pişirdim. Tariftede göreceğiniz gibi hamurun içerisinde portakal kabuğu ve havuç rendesi var. Birde farklı birşey deneyip krema ekledim. Piştikden sonra portakalın suyunu kek sıcakken üzerine döktüm, istediğim kıvamda harika bir kek oldu. Krema ise hafif bir mayhoşluk kattı. Keki bu şekilde soğumaya bırakıp, eritilmiş çikolata ile üzerini kaplayıp servisi öyle yaptım.


işte son hali... umarım beğenirsiniz.
Aaa az kalsın unutuyordum minik Eren artık kocaman bir bebek ve teyzesinin yaptığı kekleri ağzına gözüne bulaştırarak yemeğe başladı :)










Herkese afiyet olsun, bol sağlıklı günler...



Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 9 y.k toz şeker
  • 6 y.k sıvı yağ
  • 7 y.k yoğurt
  • 15 y.k elenmiş un
  • 3 y.k krema
  • 1 paket k.tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 orta boy portakal kabuğu rendesi
  • 3 y.k kadar rendelenmiş havuç
Yapılışı:


  1. Yumurtaları mikserde çırpıp toz şeker azar azar ilave ederek kar haline getirin ve k.tozunu ilave edin
  2. sırayla önce yoğurt sonra yağ ekleyerek mikserde 5 dk çırpın ve vailya ilave edin
  3. bu karışıma kremayı da ilave ederek 2 dk daha çırpmaya devam edin. Daha sonra rendelenmiş portakal kabuğu ile havuç ilave edip son bir kez karıştırın
  4. Mikseri düşük ayara getirip azar azar elenmiş unu ilave ederek kek hamurunu oluşturun
  5. Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 30-35 dk pişirin.

0 Responses to "PORTAKAL&HAVUÇLU KEK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...