PIRASALI BÖREK

Author: LUGAS // Category: ,

Bir çok blog yazarı arkadaşımda gördüm pırasalı böreği denemeye cesaret edemiyordum mevsimi geçmeden bir cesaret denemek istedim ve bayıldım. Pırasa olduğu anlaşılmıyor hiç ekşi bir tat veriyor böreğe biz çok severek yedik. Mutlaka deneyin derim.
Malzemeleri kendime göre hazırladım pırasa oranı normaldi siz daha çok olsun derseniz pırasa miktarını artırabilirsiniz.
Malzemeler :
3 adet yufka
1/2 su bardağı süt
3-4 çorba kaşığı sıvı yağ
2 çorba kaşığı yoğurt
1 adet yumurta
1 sap pırasa
1-2 büyük dilim beyaz peynir
Yapılışı: Önce pırasayı yıkadım ince ince kıydım az sıvı yağda iyice suyunu salıp çekene kadar pişirdim. Pişince üzerine ufaladığım peyniri ekledim.
Yine ben 26. cm.lik borcam tepsimi kullandım. Bir adet yufkayı borcam tepsime yaydım kenarları dışarı sarktı.
diğer iki yufkayı iri iri parçaladım. Süt, sıvı yağ, yoğurt ve sarısını üzeri için ayırdığım yumurtanın beyazını güzelce çırptım.
Yufkaları bu karışıma bulayarak tepsiye gelişigüzel yerleştirdim.
Yufkanın yarısını bu şekilde tepsiye yerleştirdim ve arasına pırasalı harcı koydum kalan yufkalarıda üzerine aynı şekilde sütlü sosa bulayarak yerleştirdim. Tepsinin kenarından sarkan yufka parçalarınıda üzerine kapattım. Kalan sütlü sosa yumurtanın sarısını ekleyip çırptım ve böreğin üzerine sürdüm.
175 derecelik fırında kızarana kadar (yaklaşık 20 dk.) pişirdim.
Afiyet Olsun.

0 Responses to "PIRASALI BÖREK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...