Pekmezli Dondurmalı Kabak Tatlısı

Author: LUGAS // Category: , , , , , , , , ,

Benim pek dışarı kulağım yoktur..Hani konu komşu,apartmana giren çıkan,gelen giden hiç ilgilenmem..Bu nedenle Caddeden geçen sebzecileri meyvacıları balıkçıları pek duymam..
Eşim dışardan gelirken görür ise bişeyler alır...
Bana sordu varmı Almak istediğin bir şey ..?
Yok dedim ben genelde marketten alırım..
Çok güzel balkabağı var dedi..
Hımm bi bakayım dedim cama çıktım :)
Arabacı;
Abla başka bir bayana ayırmıştık ama gelmedi dedi.Çok güzel kabak dedi..
İyi peki kaç kg.dedim..
3.5 kg.
Ver hepsini dedim :)
Hakikaten kabak lezzetli ve mis gibi kokulu çıktı..İyiki almışım..
Bu seneki ilk kabak tatlım oldu..
Çok aldım ama olsun pasta yaparım dedim Balkabaklı :)
Pişirdim ve difrize bir kısmını pasta için kaldırdım..Kısmet bakalım ne zamana yapmak nasip olacak :)
Hadi bakalım Geçelim Tarifimize;
Aslına bakarsanız fırınlamayıda düşündüm ama sonra vazgeçtim maşallah fırınlanmış gibiydiler zaten..
He unutmadan biliyorsunuz ki tahin-pekmez karışımı yaparız.Oda çok güzel oldu sos olarak tatlımıza çok yakıştı..Buda size alternatif olsun.
Malzemeler;
3 kg.Temizlenmiş İri Doğranmış Bal Kabağı
1 kg.Toz Şeker
1 paket Vanilya
1 su bardağı su
Üzeri İçin;
Carte D'or Kaymaklı Dondurma
Pekmez
Dövülmüş Antep Fıstığı


Hazırlanışı;
Temizlenmiş iri iri doğranmış balkabaklarımızı yayvan bir tenceremize koyarız.Üzerine 1 kg.Tozşekeri serperiz.Eğer acelemiz yoksa akşamdan sabaha suyunu salması için şeker ile birlikte bekletiriz.Yok hemen yapayım derseniz 1 bardak su eklemeniz yeterli tatlımız için.Orta hareretli ateşte 1 saat pişiririz.Daha sonra ılınınca servis tabağına alınır.Üzerine Pekmez İle sos yapar Carte D'or Kaymaklı dondurmayı dilimleyerek üzerinde servis ederiz.Afiyet Olsun..

0 Responses to "Pekmezli Dondurmalı Kabak Tatlısı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...