Manisa Kebabı

Author: LUGAS // Category:


Patatesli Yaz Çorbası'nın yanına etli yemek olarak da bunu yapmıştım. Dergideki malzemeleri yarı ölçü kullanarak yapmak istedim ama hamurunu yine tam ölçüye yakın yaptığım için biraz kalın oldu. Siz tam ölçüye göre yaparsanız incecik hamurlu kebabınız çok daha güzel olacaktır.

* Tarif Sofra dergisinin Ağustos-2006 sayısından alınmıştır.
Malzemeler:

  • 2 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ, tuz
  • yarım çay bardağı dolmalık fıstık
İçi için:

  • 1 kg yağsız kuzu kuşbaşı
  • 1 çorba kaşığı tereyağı (zeytinyağı)
  • yarım kg arpacık soğan
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 çay bardağı su
  • tuz, karabiber,kekik
Yapılışı:

Ben dana eti kullandığım için düdüklüde 20 dk pişirdim. Yine de orjinal yapılışını yazıyorum. Tencerenin dibi ısındıktan sonra tereyağında kuzu kuşbaşını pembeleşene kadar soteleyin. Kabukları soyulmuş bütün arpacık soğanları (normal soğan kullandım) ilave edip sotelemeye devam edin. Küp doğranmış kırmızı biberi ve suyu ekleyin. Evde olmadığı için kırmızı biber salçasından kullandım. Kısık ateşte 1 saat et suyunu çekene kadar pişirin. İneceğine yakın tuz ve baharatları katıp karıştırın. Soğuması için bir kenara alın. Hamur için unun ortasını havuz gibi açın. Çukura yoğurt, sıvıyağ, tuzu ekleyip (hamur olmazsa su da ilave edebilirsiniz) yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Üzerine nemli bir bez örterek 15 dk dinlendirin. Kabınızın ve etinizin çokluğuna göre eti içine alacak kadar genişlikte ve çok kalın olmayacak bir şekilde hamurunuzu açın. Yağlanmış bir fırın kabının dibine dolmalık fıstıkları serpiştirin. Üzerine de kenarları sarkacak şekilde hamuru yerleştirin. Etli harcı yayın ve kenarlardan sarkan hamuru üzerine kapatın. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında kızarana kadar pişirin. Altı kızarmamışsa ters yüz edip fırının ızgarasını açın. İlk sıcaklığı geçtikten sonra fıstıklı taraf üste gelecek şekilde servis tabağına alın. Dilimleyerek servis yapın.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Manisa Kebabı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...