MAKLUBE

Author: LUGAS // Category:

şu yaşıma kadar buöyle bir yemekten hiç haberim olmamıştı hilal arkadaşımın sayesinde tanıştım ve en sevdiğim yemekler arasında yerini aldı nette araştırdım daha değişik maklube tarifleri var daha çok etle yapılıyor bu yemek bende genellikle etli yaparım ama bu kez tavuklusunu yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim yine iki kişi olduğumuz için malzemeleri azaltarak ekledim siz misafir sayınıza göre çoğaltabilirsiniz.


Malzemeler :

1 adet tavuk göğsü

2 adet havuç

2 adet patates

1 su bardağı pirinç

1/2 su bardağı bezelye

yarım soğan 1-2 diş sarımsak


Yapılışı: tavukları ve havuçları düdüklü tencerede çok az tuzlayıp haşlıyoruz 15 dk. yetiyor (ben göğüs etini pek sevmem aslında kuru geliyor bana onun yerine daha çok tavuk prizoladan yaparım) haşlanınca tavukları küçük küçük didiyoruz havuçları halka halinde doğruyoruz bezelyeleride ekleyip bu karışıma bir kenara alıyoruz.

Patatesleri halka halinde doğrayıp çok az kızartıyoruz rengi dönmeyecek şekilde.

Soğanı rendeleyip ayrı bir tencerede kavuruyoruz içine sıcak suda bekletip yıkadığımız pirinçleri de koyup pilav pişirir gibi bir müddet kavuruyoruz.

Büyükçe bir yencereye tavuk, havuç,bezelye karışımını ekliyoruz içine sarımsaklarımızı küçük doğrayıp katıyoruz üzerlerine kızarttığımız patatesleri diziyoruz hiç açık yer kalmayacak şekilde en üste pirincimizi yayıyoruz tuzunu ekleyip 1.5 su bardağı sıcak suyumuzuda ekleyip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

Benim pirincim o kadar su alıyor siz kendi pirincinize göre su miktarını ayarlayabilirsiniz.

Afiyet olsun..

0 Responses to "MAKLUBE"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...