KIR PİDESİ

Author: LUGAS // Category:


Bayram yemeklerimden önce Kır Pidesinin tarifini vermek istedim yarın ekleyeceğim yazmıştım iki hafta geçmiş üzerinden.

Malzemeler:

1 su bardağı ılık süt
4/1 paket margarin
1 çorba kaşığı kuru maya ve ya 1 paket yaş maya (42 gr.)
3-4 kaşık sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
Aldığı kadar un (yaklaşık 4 su bardağı kadar)

Yapılışı:
Mayayı ılık sütle birlikte iyice eritiyoruz. Margarini eritip üzerine ekliyoruz. Sıvı yağımızı tuzumuzu, şekerimizi ekliyoruz. Unumuzu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur elde edip hamurumuzu ılık bir yerde dinlenmeye bırakıyoruz. (25-30 dk. yeterli oluyor)
Hamur kabarınca elimizle mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz. Merdane ve ya oklava yardımı ile çok ince olmayacak şekilde yuvarlak açıyoruz. Arasına dilediğimiz iç malzemesinden koyup yarım ay şeklinde kapatıyoruz.
Orta ısılı ocağımıza büyükçe bir tava koyup ısıtıyoruz.Pidelerimizi koyup üzerlerine fırçayla sıvı yağ sürerek her iki tarafınıda pişirip sıcak sıcak servis ediyoruz.

Hamuru oval açıp ortasına iç malzemesi koyunca kenarlarını ortaya kadar kapatarak pide şeklinde yapabilirsiniz.
Şu "aldığı kadar un" cümlesini hiç sevmiyorum o yüzden elimden geldiğince ölçüyorum koyduğum un miktarını. Bazen unutabiliyorum deneyimli ev hanımları anlayabiliyor hamurun kıvamını ama yeni yemek yapmaya başlayanlar anlayamıyor. Hamur ele yapışmayacak hale gelinceye kadar un ekleyin ama çok da sert olmasın yumuşak kıvamda olunca daha iyi sonuç alırsınız. Acemi ev hanımı olarak ancak bu şekilde tarif edebildim.
İç malzeme tarifi vermedim siz gönlünüze göre ne isterseniz koyabilirsiniz. Biz Patatesli ve ıspanaklı yaptık ıspanağı çiğ patatesi haşlayarak koyduk içerisine.
Afiyet olsun.

0 Responses to "KIR PİDESİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...