KESTANELİ PİLAV

Author: LUGAS // Category:

Bugün sabahtan değişiklik olsun diye kestaneli pilav yapmaya karar verdim ilk defa denedim yine malzemelerimi azaltıp iki kişilik yaptım eşimin gelmesini sabırsızlıkla bekledim bu değişik tarifin tadına bakabilmek için.

Ama bir arkadaşınında yemeğe geldiğini öğrendim ve çok sevindim bu tarifi size sunarken üç kişi sevdi diye rahat rahat yazıyorum sizinde beğeneceğinizi umuyorum.

Eşim çok acele etti çok açım diye fotoğraf çekmeyi unutmuşum maalesef tabakta kalan pilavın üstüne haşlanmış kestane koyup öyle çektim resmini ne yapayım fotoğrafsız bir tarif sunmak istemedim size eşim ve arkadaşı silip süpürmüşler hepsini çok beğenmişler ben sadece bir kaşık tadına bakabildim hoşuma gitti tarifde tavuk var ben yaparken koymadım çünkü pilavın yanına tavuklu patates yapmıştım.Çok uzattım yine işte malzemelerim:


2 su bardağı pirinç

2 su bardağı kestane

1 adet tavuk göğsü

1 adet havuç

2 çorba kaşığı margarin

3 su bardağı sıcak su
tuz,karabiber
Yapılışı: Biraz maklube tarzı bir yemek bu önce tavuğu haşlıyoruz.
Pirincimizi tuzlu sıcak suda yarım saat kadar bekletiyoruz.
Kestanelerimizi pişiriyoruz. Ben düdüklü tencerede 15 dk. haşladım ama siz isterseniz kestanelere çizik atıp fırın tepsisine dizebilir öyle pişirebilirsiniz.
Havuçları kibrit çöpünden biraz kalınca şeritler halinde kesiyoruz.
Sırasıyla haşlanmış tavuğu, havuçları ve pişirdiğimiz kestaneleri az yağda ayrı ayrı soteliyoruz.
Islanmış olan pirincimizi yıkayıp ayrı bir tencerede margarinle biraz kavuralım pilav pişirir gibi.
Genişçe bir tencereye kestanelerimizi sıra sıra diziyoruz, üzerine havuçları ve tavukları yerleştiriyoruz en üste pirincimizi düzgün bir şekilde yayıp 3 su bardağı sıcak suyu ekliyoruz dilediğimiz kadar tuz ve karabiberi de üzerine serpip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
15 dk. kadar dinlendirip düz bir servis tabağına ters çevirip servis ediyoruz.
Hala çok kızıyorum kendime nasıl unuttum ters çevirmeden önce makinamı hazırlamıştım neyse birdaha yaptığımda eklerim artık.
Afiyet Olsun..

0 Responses to "KESTANELİ PİLAV"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...