KARAGÖZ TATLISI

Author: LUGAS // Category:


Öncelikle msn açmıyorsun hiç görünmüyorsun diyen arkadaşlarım gerçekten çok yoruluyorum ve internete neredeyse hiç giremiyorum ara sıra maillerime bakıp çıkıyorum dersler başladı bulduğum her boşlukta ders çalışıyorum, kızım çok yoruyor konuşması için bir kaç terapi yöntemi öğrendim ve hergün kızımla da ders çalışıyoruz.
Gerçekten bütün gün koşturmayla geçiyor bu yüzden yorumlarım kapalı sonra yorum yapan arkadaşlara geri dönemiyorum ve üzülüyorum facebook hesabımı da sildim çok vaktimi alıyordu başına geçtimi insan bırakamıyor bende hesabımı sildim tamamen ve kurtuldum daha sonra fırsat bulursam anlatacağım hesap silme yöntemini.
Herkese sevgiler..

Bu tatlıyı kurban bayramında yapmıştım, bayram günü sabahtan kalkıp hazırlamıştım, fazla özenemedim aceleden ama yine de çok güzel olmuştu. Tepside kalan son tatlıları öylece bir tabağa koyup acelece çektim resmini bazen unutuyorum fotoğraf çekmeyi :( bence denemeye değer bayramlarda değişik bir alternatif olur.
Tarifi buradan aldım.

1 su bardağı sıvı yağ

1 adet yumurta

1 su bardağı yoğurt ya da süt

1 çay bardağı pudraşekeri

1 su bardağı ince çekilmiş fındık ben ceviz kullandım

2 çorba kaşığı kakao

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un 3 su bardağı yeterli olur sanırım


Şerbeti için;


3 su bardağı su
3 su bardağışeker
yarım limon suyu

Yapılışı: Öncelikle şerbeti hazırlıyoruz, su ve şekeri hafif kıvam alana kadar kaynatıp ocaktan alırken limon suyunuda damlatıp ılımaya bırakıyoruz.
Kakao hariç hamur için yazılan malzemeleri yoğurup yumuşak bir hamur elde ediyoruz, Hamuru 4 eşit parçaya ayırıyoruz, 1 parçasına kakao ve cevizi ilave edip yoğuruyoruz ve bu kakaolu hamuruda 3 eşit parçaya ayırıyoruz.
üç parça beyaz hamur üç parça da kakaolu hamurumuz oluyor, beyaz hamuru merdaneyle yardımıyla açıyoruz, kenar kısmına uzun şerit halinde yuvarladığımız kakaolu hamurdan koyuyoruz ve rulo halinde sarıyoruz bu ruloyuda bıçak yardımıyla bir parmak genişliğinde kesiyoruz ve tepsimize diziyoruz.
Diğer hamurlara da aynı işlemi tekrarlayıp tepsimize diziyoruz ve fırında üzeri hafifce kızarana kadar pişiriyoruz.
Fırından çıkınca üzerine ılınmış şerbeti döküp üzerlerini bir kapak ya da tepsi yardımıyla kapatıp şerbet çekene kadar bekletiyoruz ve afiyetle yiyoruz.



0 Responses to "KARAGÖZ TATLISI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...