Kalamar Tava

Author: LUGAS // Category:
Herkese mutlu pazarlar arkadaşlar.Sizlere taze taze yaptığım kalamar tarifimi sunuyorum.Çok severim.Ben ne desense deniz ürünlerini çok seviyorum midye,kalamar,ahtapot ne varsa hiç hayır diyemediğim lezzetler.İzmir'liler bilir kemeraltına gittimmi mutlaka balık haline uğrarım.Orda hazır temizlenmiş olarak alıyorum ve çok rahat oluyor.Kalamarı da ordan aldım temizlenmiş ve soslanmıştı bana sadece pişirip yemesi kalmıştı bende öyle yaptım zaten:)))))Neyse kafanızı fazla şişirmeyim kolay tarifime geçeyim.
MALZEMELER:
- Kalamar
- Un
- Kızartmak için sıvıyağ
SOSU İÇİN:
- 1 su bardağı yoğurt
- 2-3 diş sarımsak(Rendelenmiş)
- 1 avuç ufalanmış bayat ekmek içi
- 2 yemek kaşığı mayonez
- Tuz
HAZIRLANIŞI:
- Kalamarları sos içinden çıkarıp bir süzgece koyuyoruz ve iyice suyunu süzdürüyoruz.Unumuzun içine biraz tuz atıyoruz ve kalamarları iyice unluyoruz.Fazla ununu silkeliyoruz.Kızğın yağda kızartıyoruz.Kalamarları kızartırken kıartma süresi çok önemli 2-3 dakikadan fazla kızartmayın sertleşiyorlar.Ben saat tutuyorum.Kızaran kalamarları havlu peçete üzerine çıkartıyoruz ve sıcak olarak sos ile servis yapıyoruz.
- Sos malzemesinin hepsini karıştırıp kalamarın yanında sunuyoruz.
AFİYET OLSUN.

0 Responses to "Kalamar Tava"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...