KADAYIF VE BAYRAM GELİYOR

Author: LUGAS // Category:

Babaannem sağ olsaydı şimdi büyük ihtimal baklava açıyor olurduk bu günlerde ne güzel heyecanlardı baklava açardık, baklavanın artan hamurlarından da şahane bir börek yapardı babaannem tadına doyamazdık. Vefat ettiğinden beri de annem hep kadayıf tatlısı yapar oldu. En sevdiğim şerbetli tatlı diyebilirim. Geçenlerde ben de denedim ilk defa fena sayılmazdı.

500 gr. kadar kadayıfı elimle iyice ufaladım ve ikiye böldüm yarısını margarinle yağladığım 30cm. çapında bir tepsiye hafif bastırarak yerleştirdim arasına 1 su bardağı kadar dövülmüş ceviz serptim kalan kadayıfı üzerlerine yine hafif bastıraraktan döşedim, üzerlerine küçük fındık kadar margarin kesip koydum orta hararetli fırında kızarana kadar pişirdim.
4 bardak suya 3.5 bardak şekerle şerbet hazırladım. Biraz ılıttım, fırından çıkan tatlınında ilk sıcaklığı çıkınca şerbeti döktüm tam benim istediğim kıvamda oldu.
Afiyet Olsun.
Bayram geldi ya bir telaş temizlik yapılacak, tatlılar hazırlanacak, alışveriş yapılacak gerçi ben temizlik ve alışveriş kısmını bitirdim bile bir tek tatlı kaldı yapılacak yine düğme tatlısı yapacağım büyük ihtimal zaten bayramda evde durduğumuz yok o yüzden gelen gidende olmuyor azıcık yaparım yeter.
Bayramlarda hani hep çocuklara ucuz şeker alınır büyüklere çikolata alınır ya ne tuhaf değil mi sonuçta bayram en çok çocuklar seviniyor bu güzel günde onları mutlu etmek varken ne diye ucuz zararlı şekerleri alır ki insanlar geçen eşime de söyledim dedi ki "iyi şeker verirsen daha çok çocuk gelir" daha iyi değil mi dedim ne olacak bir kilo mu alacaksın iki kilo çikolata alırsın. Yanlış anlaşılmasın maddi durumu olmayanlar mecburen ucuza yöneliyor ama ben durumu çok çok iyi olan o kadar çok aile gördüm ki çocuklar için ayır şeker alan.
Yazımı okuyan varsa lütfen çocuklara ucuz şeker almayınn. Hem sağlığa zararlı hem de çocukları üzmeye değmez, şekerlikte güzel çikolatalar olduğunu görünce yüzleri güler, sevinirler.
Herkese iyi bayramlar diliyorum, bayram dönüşü güzel bir paspas modeliyle geleceğim detaylı anlatımını da yazacağım benim ilk el emeğim olacak eminim sizde beğenip hemen yapmak isteyeceksiniz.

0 Responses to "KADAYIF VE BAYRAM GELİYOR"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...