Kabak Köftesi

Author: LUGAS // Category:
Kabak Köftesi

Günlerdir yapayım dediğim fakat önüne hep bir engel çıkan kabaklarımı nihayet dün kullandım. İşyerimizde Hamiye Hanım'ın tarif defterinden bulduğum tarif. Sevgili kabak sevmez eşim beni yine engellemeye çalışsa da bu sefer işe yaramadı :). Hatta sonunda harika olmuş diye hızlı hızlı yemeye başladı. Ben evde 4 kabak olduğu için hepsini kullandım. Diğer malzemeleri de biraz biraz arttırdım. Buraya orjinal tarifi yazacağım.

Malzemeler:
  • 3 kabak (kabukları kazınmış)
  • 2 çorba kaşığı yağ (ben tereyağı kullandım)
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 4 çorba kaşığı kaşar peyniri rendesi
  • 1 çay bardağı un
  • 1 çırpılmış yumurta
  • 2 diş dövülmüş sarımsak (daha fazla da kullanabilirsiniz)
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
Hazırlanışı:

Kabakları kağıt havlu üzerine rendeleyip fazla sularını sıkın. Bir kaseye kabakları, yumurta, sarımsak, tuz, karabiber, peynir ve unu ekleyip iyice karıştırın. Bulamaç fazla cıvık olmuşsa biraz daha un ekleyin. Büyükçe bir tavada yağ ve zeytinyağını kızdırın. Tahta bir kaşıkla bulamacı, aralıklı olarak tavay döküp her iki tarafı nar gibi kızartarak servis yapın.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Kabak Köftesi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...