ISLAK (YAŞ) KEK

Author: LUGAS // Category:



Islak keki kim sevmez ki ? Çocukluğumuzun vazgeçilmez tatlarından. Pek fazla tarif bilinmezdi kime gitsek mutlaka yapılırdı bende bayılırdım. Belki bilmeyenler vardır diye işte tarifim geliyor .

Çok oldu yapalı hemen yapınca eklemek gerekiyor bloga aslında ama vakit bulamıyorum. O yüzden yine un miktarını unuttum ben ama 3 su bardağı diye hatırlıyorum.


Malzemeler:

4 yumurta

2 su bardağı şeker

2 su bardağı süt

1 paket vanilya

5-6 kaşık kakao (dilediğinz kadar koyabilirsiniz damak tadınıza göre)

1 su bardağı sıvı yağ

Aldığı kadar un (3 su bardağı kadar)


Yapılışı: 4 yumurta ve 2 su bardağı şekeri şeker iyice eriyinceye kadar mikserle çırpıyoruz. (eskiden mikser yoktu kolum çok yorulurdu çırparken kardeşimle dönüşümlü olarak çırpardık:) )

Süt, yağ, kakaoyu da içine ekleyip biraz daha çırpıyoruz ve bu karışımdan bir su bardağı ayırıyoruz.

Unu ve kabartma tozunu azar azar ekleyip yavaşça karıştırarak, hamurumuzu elde ediyoruz.

Yağladığımız bir fırın kabına döküp, (ben 26 cm. çapında borcam yuvarlak tepsimi kullandım ) orta hararetli bir fırında kekimiz pişiriyoruz.

Yine yazacağım kekinizin üzeri kızarıp içi pişmediyse alimünyum folyoyla üzerini kapatıp pişirmeye devam edebilirsiniz. Kürdan yardımıyla pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.

Kekimiz pişince sıcakken üzerine ayırdığımız sosu döküp soğuyunca servis ediyoruz.

Afiyet Olsun..

0 Responses to "ISLAK (YAŞ) KEK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...