ISLAK KURABİYE

Author: LUGAS // Category:

Bu tarifi Nino'nun blogundan aldım harika bir lezzet içine azıcık iri dövülmüş fındık da olsa tam hazır aldığımız topkekler gibi . Gerçi yapmayan bilmeyen kalmamış sanırım ıslak kurabiyeleri bir ben duymamışım bu güne kadar. Ben çok beğendim yiyenlerde sevdiler hatta tatlıyla arası olmayan annem bile çok beğendi. Hala duymayan bilmeyen varsa mutlaka deneyin derim.
Malzemeler:
Hamur için :
1 paket (25 gr.) kakao
1/2 paket oda sıcaklığında margarin
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı şeker
Aldığı kadar un
Üzeri için:
3 çay bardağı şeker
3 çay bardağı su
Yapılışı: Önce şerbeti hazırlıyoruz 3 çaybardağı şeker ve üç çay bardağı suyu kaynatıyoruz biraz koyulaşınca ocağı kapatıp şerbeti soğumaya bırakıyoruz, 1 saat kadar.
Oda sıcaklığında iyice yumuşamış olan margarinle şekeri iyice krem kıvamına gelene dek elimizle ya da mikser yardımıyla karıştırıyoruz. Hamur için yazılan diğer malzemeleride ekleyip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
Hamurdan cevizden birazcık daha küçük parçalar koparıp, yuvarlıyoruz fırın tepsimize diziyoruz, üzerleri çatlayana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkan sıcak kurabiyeleri teker teker alıp soğuyan şerbete batırıp hemen çıkarıyoruz ve başka bir tepsiye diziyoruz ben kızartma yaparken kullandığımız maşalardan kullandım kurabiyeleri maşa yardımıyla tutup şerbete hemen ardından hindistan cevizine batırdım.
Orta hararetli fırında yaklşık 15 dk. içinde pişmiş oluyor.Orta boy fırınların yuvarlak fırın tepsisine tam bir tepsi çıktı bu malzemeden
Afiyet Olsun.

0 Responses to "ISLAK KURABİYE"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...