Islak Kurabiye

Author: LUGAS // Category:
Islak Kurabiye

Bir kaç sene önce ilk defa sevgili arkadaşım Ayşe'lerde yemiştim bu kurabiyeyi ve çok beğenmiştim. Ama o zaman tarifini almamıştım. Daha sonra internetten arattığımda bir tarif bulmuştum; deneneceklerim arasındaydı. Dün akşam da denemeye karar verdim. Yarım ölçü ile yaptım ve 23 tane kurabiye çıktı (ama tam ölçüyü veriyorum). Basit malzemelerle farklı bir tat isteyenlere şiddetle önerilir...

Malzemeler:

  • 3/4 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı şeker( bana fazla geldi, azaltılabilir)
  • 2 yumurta
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • 1/2 su bardağı hindistan cevizi

Şerbeti İçin:

  • 1 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su


Hazırlanışı :

Şerbet için olan malzemeleri ocakta şeker eriyene kadar ısıtın; kaynatmayın. Bir kenarda kurabiyeler pişene kadar beklesin. Bir kabın içine şeker ve yumurtaları koyup şeker biraz eriyene kadar bir süre elinizle karıştırın. Hindistan cevizi dışındaki malzemeleri ekleyip sert olmayan bir hamur elde edin. Hamurdan cevizden daha küçük parçalar koparıp elinizle yuvarlayın; üstlerine bastırmadan yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dk.( ben 22 dk. pişirdim) pişirin. Kurabiyeleri sıcakken önce şerbete batırıp çıkarın daha sonra da hindistan cevizine bulayın. ( Belki kururlar diye servis yapana kadar kurabiyelerin üstlerini kapattım)

Afiyet olsun...

0 Responses to "Islak Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...