İRMİK HELVASI

Author: LUGAS // Category:

en sevdiğim tatlılardan biridir irmik helvası biraz yapması zahmet gerektirdiği için sık yapamıyorum sizlerle paylaşmak istedim. Aşağıda yazdığım malzemelerin yarısını yaptım ve 6 kişi rahat rahat yedik size önerim fazla kalabalık değilseniz benim yaptığım gibi malzemelerin yarısını kullanarak deneyin bu tarifi

Malzemeler:

500 gr. irmik

350 gr.margarin

750 gr.toz şeker

900 ml su

50 gr. çam fıstığı ya da ceviz içi


Yapılışı:Margarini eritip fıstıkla beraber 5 dk. kadar kavuruyoruz irmiğide ilave edip çok kısık ateşte karıştırarak irmikler hafif esmerleşene kadar kavuruyoruz başka bir kapta su (süt de koyabilirsiniz su yerine ben 500 gr süt 400 gr su olarak ayarladım) ve şekeri bir taşım kaynatıyoruz kavrulmuş irmiğimize ilave edip suyunu çekene kadar 10-15 dk. kadar pişiriyoruz ocaktan alınca yine 20 dk. kadar dinlendirip servis ediyoruz

Afiyet olsun..

0 Responses to "İRMİK HELVASI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...